هرمزگان

خلیج فارس و دریای عمان امروز مواج است/ شناورهای سبک از رفتن به دریا خودداری کنند

کیانوش عارفی صبح امروز در پیش بینی وضعیت جوی و دریایی استان هرمزگان اظهارکرد: طی امروز چهارشنبه، سوم آذر ماه، وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب غربی تا شمال غربی برروی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پیش بینی می‌شود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

وی عنوان کرد: بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱.۵ متر خواهد رسید و  توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی از ترددهای دریایی خودداری کرده و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

معاون هواشناسی هرمزگان همچنین افزود: روز پنجشنبه، چهارم آذرماه، هرچند از میزان سرعت باد در محدوده ی شمال تنگه هرمز ( بندرعباس، هرمز و قشم) کاسته خواهد شد، لیکن در خلیج فارس و تنگه هرمز تداوم بادهای نسبتاً شدید غربی پیش بینی می شود.

به گفته عارفی روز جمعه از میزان ناپایداری‌های دریایی موقتا کاسته خواهد شد و از روز شنبه، ششم آذرماه، مجددا افزایش سرعت وزش بادهای شمال غربی برروی خلیج فارس پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: طی این مدت در سواحل و جزایر، بروز پدیده ی گرد و غبار موقتی نیز دور از انتظار نخواهد بود و در سایر نقاط استان شرایط جوی آرامی حاکم خواهد بود.

به گزارش هواشناسی هرمزگان، طی این مدت، به لحاظ دمایی، نوسانات دمایی تغییرات ۱ تا ۲ درجه ای خواهد داشت.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا