سلامت

خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار برگزیده های ایران، دومین خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ” ارشاد” خریداری‌ شده به ارزش ۷۵ میلیارد تومان ویژه پسران با حضور جمعی از مسئولان این دانشگاه توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌صورت ارتباط تصویری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوابگاه دانشجویی ارشاد به‌عنوان دومین خوابگاه دانشجویی پس از خرید خوابگاه شهید سپهبد سردار سلیمانی در سال جاری با تامین اعتبار از محل دریافت وام صندوق رفاه دانشجویان و درآمدهای دانشگاه خریداری و افتتاح شده است.

دکتر ارسلان سالاری در جمع خبرنگاران افزود: خوابگاه دانشجویی پسرانه ارشاد در هفت‌ طبقه شامل پنج طبقه مسکونی، زیرزمین، پارکینگ و پشت‌بام به همراه فضای سبز با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال خریداری‌ شده و ظرفیت اسکان بیش از ۳۰۰ نفر را دارد. 

وی بیان داشت: دسترسی آسان به مراکز مهم ورزشی، رفاهی و خدماتی، پارکینگ اختصاصی برای پارک خودروهای دانشجویان نزدیکی به مرکز شهر و فروشگاه‌های بزرگ از ویژگی های این خوابگاه است.

وی با بیان اینکه خوابگاه دانشجویی شهید سلیمانی نیز پیش از این با اعتبار افزون بر ۲۷ میلیارد تومانی خریداری و با پنج میلیارد تومانی تجهیز و افتتاح شد، اظهار داشت: ظرفیت اسکان این خوابگاه حدود ۲۵۰ دانشجو است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان افزود: با خرید خوابگاه دانشجویی شهید سلیمانی و خوابگاه ارشاد درصد امکانات خوابگاهی دانشجویان از ۲۲ درصد به ۲۸ درصد سرانه خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ۱۳.۴۸ به ۱۴.۶۶ مترمربع رسید.

همزمان با افتتاح رسمی خوابگاه دانشجویی ارشاد دانشگاه علوم پزشکی گیلان، هفت طرح خوابگاهی و اماکن دانشجویی دیگر در تعدادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افتتاح شدند.

در حاشیه این آئین از پویش ملی ” سخاوت” با هدف ساخت، بازسازی و تجهیز خوابگاه دانشجویی با مشارکت خیران نیز رونمایی شد.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا