اصفهان

خواسته کشاورزان اصفهان عدالت در توزیع منابع آب است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  اصفهان، با اشاره به خطبه‌های هفته‌های گذشته خود، اظهار کرد: برخی با هجمه رسانه‌ای و تقطیع جملات هفته‌های گذشته به دنبال فضاسازی بودند تا اعتماد مردم به تریبون نماز جمعه را کم کنند، تأکید ما بر رعایت حدود الهی در جامعه است که همه نسبت به آن وظیفه داریم.

وی با اشاره به سالروز تشییع ۳۷۰ شهید در ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان،  تأکید کرد: این روز نه تنها برای مردم اصفهان بلکه برای همه تاریخ دفاع مقدس و همه کشور یک روز خاص و ویژه است.

مهدوی با اشاره به برخورد نیروی دریایی سپاه در برابر آمریکا در جلوگیری از سرقت نفتکش ایران، گفت: این دفاع در برابر آمریکا موجب افتخار است، ما جنگ را شروع نمی‌کنیم اما اگر دشمن ما را به مبارزه طلبید باکی نداریم و به آمریکا اعلام می‌کنیم هیچ‌گاه با کسی جنگ نداریم ولی اگر با ما دشمنی کنی تمام وجودمان با تو دشمن است و از رویارویی با آمریکا هراس نداریم.

امام جمعه موقت اصفهان  ادامه داد: آمریکا با خروج از برجام گمان می‌کرد می‌تواند از اجرای تعهدات خودش سرباز زند و از طریق اروپایی‌ها ایران را به اجرای تعهداتش وادار و از سوی دیگر تحریم‌ها را بر ایران تشدید کند اما مجلس انقلابی تعهدات ایران را نسبت به برجام محدود کرد و به دنبال آن غنی‌سازی آغاز شد.

وی افزود: دولت طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با هدف بی‌اثر کردن تحریم‌ها، باید با رشد تولید، رشد صادرات به خارج و مقابله با قاچاق کالای دارای تولید داخلی نسبت به تقویت اقتصاد داخلی اهتمام ورزد تا اثر تحریم بر اقتصاد خنثی شود.

مهدوی با تشکر از تلاش‌های رئیس جمهور برای مهار تورم، اضافه کرد: با دستور رئیس جمهور قیمت خودرو که بدون مصوبه بالا رفته بود متوقف شد و البته از رئیس جمهور انتظار داریم با کسانی که با اقدامات خودسرانه و غیرقانونی باعث نگرانی مردم می‌شوند برخورد شود تا موجب درس عبرتی برای کسانی باشد که قصد چنین اقداماتی را دارند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به مسأله آب اصفهان، تأکید کرد: فرماندار اصفهان طی جلساتی با اعضا و رؤسای شوراهای شهر، تصمیمات خوبی داشته‌اند و وزیر نیرو امروز به اصفهان دعوت شد و امروز از این مناطق بازدید دارند، از سوی دیگر نمایندگان اصفهان، قم و سمنان دیداری با رئیس جمهور داشتند و رئیس جمهور بر اعمال راهکارهای قانونی کوتاه مدت و بلند مدت در خصوص آب تأکید داشته‌ است.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال مردم چهارمحال و بختیاری، خوزستان و یزد را هموطنان خود می‌دانیم و ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم به هیچ کس ظلم شود بلکه حرف ما مدیریت واحد بر کل آب کشور است. 

مهدوی ادامه داد: مردم اصفهان همان افرادی هستند که در سیل خوزستان در یاری به هموطنان خود پیشتاز بودند، حرف ما آن است که منابع آبی کشور به خوبی مدیریت شود و از هدررفت منابع جلوگیری کنند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نمایندگان، استانداران و حتی اگر لازم است امامان جمعه این‌استان‌ها با هم جلساتی داشته باشند و اجازه ندهیم بین مردم اختلاف ایجاد شود، مواظب باشیم احساس رقابتی صورت نگیرد چرا که ما مردم اصفهان علاقه‌مند به همه هموطنان هستیم. 

عضو مجلس خبرگان رهبری از  مسؤولان خواست تا جبران خسارت گذشته کشاورزان را داشته باشند.

وی همچنین در خطبه اول نماز با تأکید بر حفظ معارف شیعه، افزود: باید با مخالفان با خوش‌رویی برخورد کرد، شیعیانی که معتقد به وحدت مسلمانان هستند، در عین حفظ وحدت، اهل توسل، زیارت، دعا و شعائر مذهبی هستند و این سیره‌ای است که اهل بیت(ع) به ما آموخته‌اند.

مهدوی خاطر نشان کرد: همه باید با یک سو واحد در برابر دشمن واحد که کل جامعه اسلامی را هدف قرار گرفته است، بایستیم.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ح/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا