قزوین

خواست خداوند تربیت فرزندان در حریم امن و بدور از استرس است/ نوجوانان برای انتخاب مرجع تقلید تحقیق کنند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، مراسم اختتامیه پویش چادر نماز فرشته‌ها به همراه جشن تکلیف تعدادی از نوجوانان بی سرپرست با حضور امام جمعه قزوین در سالن اجتماعات ارشاد برگزار شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی با حضور در مراسم اختتامیه پویش چادر نماز فرشته‌ها که در سالن اجتماعات مجتمع ارشاد برگزار شد، اظهار کرد: اسلام برای دختران و پسرانی که به سن بلوغ می‌رسند، ماموریت پژوهشی در عرصه انتخاب مرجع تقلید دارد که این ماموریت بسیار زیبا عنوان شده است.

وی افزود: نوجوانان برای انتخاب مرجع تقلید باید به تحقیق و بررسی بپردازند چون چند مرجع تقلید و مجتهد برای انتخاب وجود دارد که یک نفر باید انتخاب شود بنابراین نوجوان تازه به بلوغ رسیده مأمور به انجام تحقیق خواهد شد که در واقع این امر نوعی احترام از سوی پروردگار است که یک نوجوانان نباید چشم بسته چیزی را بپذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: اگر والدین مرجع تقلید را معرفی کنند صحیح نیست حتی اگر عالمی مرجع را تعیین کند کافی نیست، بلکه خودش باید با روش هایی که در رساله ها بیان شده به تحقیق و بررسی و در نهایت انتخاب بپردازد که باید از چه کسی تقلید کند.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: یکی از علمای بزرگ در چند قرن گذشته زمانی که به سن تکلیف رسید مجتهد بود اگرچه منابع و علمایی که متون فقهی تولید کردند به اندازه امروز نبود و مانند امروز شرایط اجتهاد سخت نبود؛ این مجتهد جوان تکلیف که می‌شود جشن می‌گیرد و عنوان می‌کند به جای کلمه مکلف از مشرف استفاده کنید چون مکلف به معنای یک امر سنگین و مشکل معنی شده اما مشرف به معنای تشریف‌فرمایی و شرافت را درک کردن است.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: در واقع هر شخصی که مکلف می‌شود مشرف خواهد شد به طوریکه بعد از اینکه نوجوان به سن تکلیف می‌رسد؛ زمانی که خداوند می‌فرماید یا ایها‌الذین آمنوا مستقیما با خود نوجوانان صحبت می‌کند که بسیار لذت بخش و ارزشمند است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه بهترین مکان برای خوشحالی انسان، مکان دینی است، اذعان کرد: والدین بدانند اگر از روی محبت و مهربانی بر سر فرزندان خود دست بکشند هر مویی که از زیر دست آن‌ها رد می‌شود خدا برای آن اجر و ثواب می‌‌نویسد بنابراین خواست خداوند است که فرزندان در حریم امن و به دور از هر گونه استرس و نگرانی و ترس باشند.

وی عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید “الا بذکرالله تطمئن القلوب” آنچه موجب آرامش و راحتی دل‌ها می‌شود، درک وجود خداوند خواهد بود و این مادر است که باید به تدریج به فرزندش بگوید که خداوند عالم و مهربان بالای سر ماست و به اعمال و حالات ما آگاه است و جز خیرخواهی برای بندگانش چیزی نمی‌خواهد.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان گفت: اگر والدین زیبایی‌های آفرینش خداوند را برای فرزندان خود مطرح کنند و دل‌های آن‌ها را با خدا آشنا شود آن زمان دل‌ها آرامش پیدا می‌کند و فرزندان در امنیت، آسایش و آرامش زیر سایه پدر و مادر زندگی خواهند کرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا