Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
خواص شگفت‌انگیز و بی‌نظیر «سماق» برای سلامتی - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

خواص شگفت‌انگیز و بی‌نظیر «سماق» برای سلامتی

خواص شگفت‌انگیز و بی‌نظیر «سماق» برای سلامتی

سماق برای بیماران دارای قند خون، دیابت و چاقی مفرط مفید است. نتایج بررسی ها نشان می دهد که این ادویه تاثیر ضدمیکروبی دارد و مانع از بروز بیماری دیابت می شود.

یکی از عوامل به وجود آمدن عوارض مختلف دیابت، ترکیب شدن گلوکز با پروتئین های حیاتی بدن است که منجر به تغییر عملکرد ساختار شیمیایی این پروتئین ها می شود و سماق تا ۸۱ درصد بروز این فرایند را متوقف می نماید. مصرف آن در افراد مبتلا به دیابت از تشکیل هموگلوبین اضافی جلوگیری می کند.

در واقع خواص آنتی اکسیدانی قوی این ادویه به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. مصرف سماق همراه غذا نیز به دلیل تأثیراتی که روی صفرا دارد، می تواند تأثیرات مناسبی در پایین آوردن چربی خون داشته باشد. سماق از بین برنده زمینه جذب چربی در بدن است و از خواص سماق می توان برای رسیدن به تناسب اندام و تغذیه مناسب بهره برد.

این گیاه سابقه طولانی در طب سنتی ایرانی دارد و به عنوان یک ماده پیشگیری کننده از بیماری های قلبی مورد توجه قرار دارد . از خواص دارویی گیاه سماق می توان به خاصیت آنتی اکسیدانی، خاصیت ضد میکروبی، ضد تب، ضد التهاب، ضد خونریزی، رفع درد دندان، تقویت لثه، نقرس و رماتیسم همچنین تصفیه خون از مواد زائد اشاره کرد.

خواص شگفت‌انگیز و بی‌نظیر «سماق» برای سلامتی

بیشتر بخوانید:

مصرف مکرر آنتی بیوتیک‌ها چه خطراتی دارد؟

در این ساعت ها حمام رفتن باعث فلج شدن و مرگ تدریجی می شود

۳۵۲۳۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا