سلامت

خواص شگفت‌انگیز و درمانی بابونه برای تقویت معده و سلامت بدن

خواص شگفت‌انگیز و درمانی بابونه برای تقویت معده و سلامت بدن

آناهیتا حیدری متخصص گیاهان دارویی با بیان اینکه یکی از خواص گیاه بابونه درمان زخم معده است، گفت: مصرف دم‌کرده این گیاه به شکل ناشتا، تقویت‌کننده معده و بادشکن است و به عنوان یک داروی اشتهاآور به شمار می‌آید.

وی افزود: بابونه یک گیاه شناخته شده و در دسترس است که در عطاری‌ها و مراکز فروش داروهای گیاهی یافت می‌شود و مزاج آن گرم و خشک است. این گیاه عمدتاً برای بهبود شرایط مختلفی به کار می‌رود که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: ضد تب، ضد سرماخوردگی، ضدسرفه و درمان التهاب تنفسی، برطرف کردن التهاب راه‌های هوایی، حنجره، حلق و لوزه است.

حیدری به مقدار مجاز مصرف این گیاه اشاره کرد و افزود: بهتر است روزانه به میزان تقریبا ۴ گرم در روز از این گیاه به صورت دم کرده استفاده شود.

متخصص گیاهان دارویی همچنین به عوارض گیاه بابونه اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده آن به هیچ عنوان در زمان بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود. از آنجا که این گیاه نیز مانند دیگر گیاهان دارویی می‌تواند در افراد ایجاد حساسیت کند. همچنین تهوع و استفراغ، بروز التهاب‌های چشمی نیز می‌تواند از عوارض ناشی از مصرف این گیاه محسوب شود و در همه افراد یکسان نیست.

حیدری با بیان اینکه قسمت مفید و قابل استفاده بابونه، بخش گل این گیاه است، گفت: این گیاه را می‌توان به صورت خشک نیز مورد استفاده قرار داد و یا به صورت دم کرده مصرف کرد.

این کارشناس به افرادی که در دوران سرماخوردگی دچار ضعف و بی‌حالی می‌شوند و بدن درد و سردرد دارند توصیه کرد تا از روغن بابونه جهت بهبود بیماری خود استفاده کنند.

متخصص گیاهان دارویی افزود: این گیاه همچنین برای مبارزه با اضطراب و افسردگی، مبارزه با آلرژی، خاصیت ضدالتهابی، درمان اسپاسم‌های عضلانی، درمان طبیعی PMS و سایر اختلالات قاعدگی، درمان بی‌خوابی، درمان اختلالات پوستی، درمان زخم، درمان طبیعی آرتریت و مُسکن روماتیسم و درمان خانگی هموروئید بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید:

هشدار؛ این خوراکی‌ها خطرات حمله قلبی و سکته را افزایش می‌دهند

احتیاط کنید؛ مصرف این مواد غذایی ممکن است شما را افسرده کند

۲۳۳۲۳۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا