خودروهای سواری ۳.۵ میلیاردی و بیشتر مشمول مالیات میشوند

خودروهای سواری ۳.۵ میلیاردی و بیشتر مشمول مالیات میشوند
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز قرار دارد.
وکلای ملت در این جلسه با بند (د) تبصره (۶) ماده واحده لایحه مذکور با اکثریت آرا موافقت کردند.
در بند (د) تبصره (۶) این لایحه آمده است: انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی و پنج میلیارد (۳۵،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱%) میگردند.
در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده(۱۹۰) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب سال ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی میباشد.
مراکز درمانی مکلف به کسر ۱۰ درصد مالیات از حق الزحمه گروه پزشکی شدند
همچنین نمایندگان در این جلسه و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بند (ح) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
در بند ح تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ آمده است: کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریهها و شرکتهای دولتی مکلفند ده درصد (۱۰%) از حقالزحمه یا حقالعمل گروه پزشکی که بهموجب دریافت وجه صورتحسابهای ارسالی به بیمهها و یا نقداً از طرف بیمار پرداخت میشود، بهعنوان مالیات علیالحساب کسر و به نام فرد مربوط تا پایان ماه بعد از وصول مبلغ صورتحساب بهحساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند. مالیات علیالحساب این بند شامل کلیه پرداختهایی که بهعنوان درآمد حقوق و کارانه مطابق قوانین بودجه سنواتی پرداخت و مالیات آن کسر میشود، نخواهد بود. حکم ماده (۱۹۹) قانون مالیاتهای مستقیم در اجرای این بند جاری است.
بنابراین گزارش، مصوبات نمایندگان در جلسه علنی درباره بودجه سال ۱۴۰۳ برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تایید شورای نگهبان و ارجاع آن از سوی رئیس جمهور به دستگاههای اجرایی دارد.
انتهای پیام/















