علمی و فناوری

خودروهای نیسان در آینده این شکلی خواهند بود/ عکس

خودروهای نیسان در آینده این شکلی خواهند بود/ عکس

نیسان طی چند وقت اخیر روی ارائه کانسپت‌های جدید جهت نمایش چشم‌انداز خود برای محصولات آینده‌اش متمرکز شده و در این مسیر، شاسی بلند تمام برقی آینده‌گرایانه آریزون و هاچ بک اسپرت نیسان ۲۳-۲۰ با طراحی منحصر به فرد را معرفی کرده. در جدیدترین اخبار خودرو، این خودروساز ژاپنی از خودرو کانسپت دیگری با نام «هایپر اوربان» (Hyper Urban) هم پرده برداشته است که شروع مجموعه‌ جدیدی از کانسپت‌های تمام برقی آن را رقم می‌زند.

معرفی کراس اوور الکتریکی نیسان هایپر اوربان کانسپت

نمای کناری کانسپت نیسان هایپر اوربان - Hyper Urban

هایپر اوربان اولین نمونه از سری کانسپت‌های جدید نیسان با پیشوند «هایپر» است؛ سری ویژه‌ای که اعضای آن تک به تک تا آغاز نمایشگاه خودرو ژاپن در ۲۶ اکتبر (۴ آبان) به نمایش گذاشته می‌شوند. هر کدام از اعضای این سری هم ماهیت منحصر به فرد خود را دارند و برای کاربری‌های متفاوت طراحی شده‌اند؛ هایپر اوربان هم همان‌طور که از نام آن می‌توان حدس زد، کاربری شهری را هدف گرفته است.

خودروهای نیسان در آینده این شکلی خواهند بود/ عکس

نمای عقب کانسپت نیسان هایپر اوربان - Hyper Urban

نکته جالب‌ دیگر درباره Hyper Urban این است که با وجود طراحی آینده‌گرایانه، به ادعای خود نیسان المان‌های ظاهری و فناوری‌های آن بعداً در محصولات تولیدی به کار می‌روند. فرم اسپرت‌گونه بدنه، برجستگی سطوح، خطوط فراوان در سراسر بدنه و تایرهای بزرگ المان‌هایی‌اند که می‌توان انتظار داشت به اشکال متفاوت در خودروهای آتی این خودروساز ژاپنی مشاهده کنیم، ولی برخی از المان‌های طراحی این خودرو مفهومی مثل درب‌های پروانه‌ای و فضای نشیمن موجود در کابین بیشتر جنبه نمایشی دارند تا کاربردی.

فضای داخلی کانسپت نیسان هایپر اوربان - Hyper Urban

حالا که صحبت از فضای داخلی نیسان هایپر اوربان شد، باید ذکر کرد با تا کردن صندلی‌های جلو این کانسپت، فضایی گسترده برای استراحت سرنشینان فراهم می‌شود. حتی جادستی قابل تبدیل به یک نمایشگر دیجیتال است تا سرنشینان بتوانند در حالی که پاهای خود را روی صندلی‌ها دراز کرده‌اند از طریق آن به تماشای محتوای مورد علاقه خود بپردازند.

کانسپت Hyper Urban

نیسان برای این خودرو مفهومی جدید قابلیت‌های V2H و V2G را در نظر گرفته است که به ترتیب امکان انتقال انرژی به خانه و شبکه برق را فراهم می‌کنند. این خودرو همچنین قابلیت شارژ هوشمند با هوش مصنوعی برای شارژ خودکار خودرو و تامین انرژی ساختمان‌ها را دارد. نهایتاً در ادامه شما کاربران گجت نیوز نظر خود را درمورد Hyper Urban و بقیه کانسپت‌های اخیر نیسان به اشتراک بگذارید.

۲۲۷۲۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا