اخبار روز

خیابان‌ها مملو از جمعیت شد/ مردم خواستار ایران متحد و قوی شدند

خیابان‌ها مملو از جمعیت شد/ مردم خواستار ایران متحد و قوی شدند

ابوالفضل خدائی: راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف ایران برگزار شد. بسیاری از مسئولان، چهره‌های سیاسی، ورزشی و هنری در مراسم راهپیمایی امروز تهران و شهرهای مختلف کشور شرکت کردند.

مراسم گسترده روز گذشته زیر ذره بین رسانه های جهان قرار گرفت. خبرگزاری اسپوتنیک نوشت که مراسم راهپیمایی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران از ساعت ۹ صبح امروز در تهران و سراسر ایران آغاز و با حضور جوانان و نوجوانان برگزار شد.

وبگاه شبکه روسیاالیوم نیز با انتشار یک گزارش تصویری، راهپیمایی امروز را بازتاب داد و تصاویری از حضور مقامات دولت سابق و همچنین موشک‌های بالستیک در میدان آزادی منتشر کرد.

خیابان‌ها مملو از جمعیت شد/ مردم خواستار ایران متحد و قوی شدند

>>> بیشتر بخوانید:

بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های عربی

امیرعبداللهیان: ملت ایران بارها اثبات کرده که سرزمین کودتای مخملی نیست

خبرگزاری فرانسه با بازتاب راهپیمایی بزرگ جشن انقلاب اسلامی نوشت که ده‌ها هزار نفر در تهران و دیگر شهرها برای بزرگداشت پیروزی جمهوری اسلامی به خیابان‌ها آمدند. طی سال‌های اخیر به دلیل کووید ۱۹، بزرگداشت سقوط شاه از داخل ماشین‌ها جشن گرفته می‌شد اما امسال خیلی از مردم با پای پیاده در میدان آزادی تجمع پیدا کردند.

خبرگزاری العربیه نوشت که مردم در جشن انقلاب اسلامی با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» گردهم آمدند. موشک‌های بالستیک سجیل و پهپادهای شاهد ۱۳۶ نیز در کنار میدان آزادی به نمایش گذاشته شده بود.

تی آر تی نیز به نقل از منابع خود گزارش داد که جشن انقلاب اسلامی در ۱۴۰۰ شهر و روستا برگزار شده و ویدیوهایی از گردهمایی‌های بزرگ در اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز منتشر شده است.

پایگاه خبری بارونز نوشت که ده‌ها هزار نفر با در دست داشتن پرچم و دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در جشن پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند.

روزنامه گاردین نیز با تیتر «ایرانیان چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند» به بازنشر گسترده اخبار راهپیمایی ۲۲ بهمن پرداخت.

رسانه صهیونیستی آی ۲۴ نیوز نوشت که پس از ماه‌ها ناآرامی در ایران، ده‌ها هزار ایرانی در جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی خیابان‌های ایران را از جمعیت پر کردند.

فرانسه ۲۴ نیز در گزارش خود از تجمع انقلابی در ایران نوشت که مردم بانگ «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر آل سعود» سر دادند و مطابق با گزارش‌ها جشن انقلاب در ۱۴۰۰ شهر و روستا برگزار شده است.

رسانه صهیونیستی «آی ۲۴ نیوز» نیز درباره حضور مردم ایران در جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این چنین تیتر زد: ایرانیان چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند. این جشن در رسانه های ایران پخش شد و تصاویری از تظاهرات پرشکوه در اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز را به نمایش گذاشت. امروز روزی است که حکومت شاه ۱۰ روز پس از بازگشت روحانی شیعه (حضرت امام) خمینی (ره) از تبعید و رهبری قیام در فوریه ۱۹۷۹ سقوط کرد. مانند هر سال شرکت‌کنندگان در راهپیمایی پیروزی انقلاب اسلامی شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» سر دادند و خواستار حمایت از «ایران متحد، قوی و باثبات» شدند.

شبکه تلویزیونی و خبرگزاری رویترز اگرچه با تأخیر، اما مجبور به پوشش این مراسم حماسی و پرشور شده و اعلام کردند: جمهوری اسلامی چهل و چهارمین سالگرد انقلاب خود را امروز شنبه با برگزاری راهپیمایی هایی جشن گرفت. ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در سخنانی خطاب به جمعیت حاضر در میدان آزادی تصریح کرد که اگر فریب خوردگان توبه کنند، با آغوش گرم مردم ایران مواجه می شوند.

شبکه تلویزیونی اِی بی سی نیوز در بازتاب مراسم چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گزارش داد: ایران چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ را در بحبوحه تشدید تنش های غرب جشن گرفت. ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور ایران در سخنرانی خود در میدان آزادی تهران، ضمن تمجید از دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی در کشور، جشن امروز را «حماسه» و نمایش «یکپارچگی ملی» خواند. این اظهارات باعث شد که جمعیت شعار «مرگ بر آمریکا» را سر دهند.

یو اِس نیوز مراسم امروز را اینگونه پوشش داد: مراسم امسال پس از ۲ سال به دلیل همه‌ گیری کرونا (که به صورت خودرویی و موتوری برگزار می شد) با مشارکت (حضوری) مردم برگزار شد. راهپیمایی امروز شنبه در تهران از چند نقطه آغاز و مردم در میدان آزادی جمع شدند. تلویزیون ایران هم جمعیت مردم را در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک نشان داد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا