اخبار ورزشی

خیری: ذوب‌آهن نیازمند ابزار و بازیکنان بهتری است/ حدادی‌فر صبورتر باشد

خیری: ذوب‌آهن نیازمند ابزار و بازیکنان بهتری است/ حدادی‌فر صبورتر باشد

– اخبار ورزشی –

شاهین خیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، پیرامون آغاز تمرینات تیم فوتبال ذوب‌آهن زیر نظر محمد ربیعی اظهار داشت:  ربیعی ۲ سال تمام با بازیکنان گمنام و کمتر شناخته شده مس رفسنجان، فوتبال قشنگی ارائه داد و باید به او تبریک گفت.  انتخاب او از سوی باشگاه ذوب‌آهن، انتخاب مناسبی بود و به همین دلیل باید تشکر کرد.

وی افزود: با اینکه محمد ربیعی مربی خوبی است؛ اما در این میان نکته‌ای وجود دارد. به مدیران ذوب‌آهن باید گفت حتی اگر بهترین مکانیک را برای تعمیر خودرو خود انتخاب کنید، ولی ابزار مناسب نداشته باشد، در کارتان موفق نخواهید بود. بنابراین ذوب‌آهن نیازمند جذب چند بازیکن تأثیرگذارتر است.

پیشنهاد همکاری ربیعی به خسرو حیدری

بازیکن پیشین ذوب‌آهن در خصوص ناشناخته بودن لیست این تیم نسبت به گذشته، گفت:  در گذشته بازیکنانی نظیر محمدرضا خلعتبری، قاسم حدادی فر، شهاب گردان و… در ترکیب تیم حضور داشتند. وقتی این افراد را در خیابان‌های تهران  می‌دیدند نام ذوب آهن را به یاد می‌آوردند؛ اما حالا بیشتر بازیکنان تیم ناشناخته هستند. فکر می‌کنم مدیران هم در چند سال اخیر خیلی تمایلی برای بالانشینی تیم ذوب‌آهن و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ندارند. مدیران ترجیح می‌دهند تیم در میانه‌های جدول باشد و سقوط نکند.

خیری درباره لیست دستیاران ربیعی در تیم فوتبال ذوب آهن عنوان کرد: ابراهیم  صادقی از نظر شخصیتی بسیار خوب و قابل احترام است و چند سال تجربه سرمربیگری سایپا را در کارنامه دارد. او می‌تواند به محمد ربیعی کمک کند. با توجه به اینکه تجربه بازی در ذوب‌آهن دارم فکر می‌کنم یک پیشکسوت شناخته شده که در دوران بازی‌اش جزو بازیکنان خوب سبزپوشان بوده  باید دستیار ربیعی باشد. نام کسی را نمی‌گویم که فردی ناراحت نشود یا فکر کنند برای شخص خاصی تبلیغ می‌کنم. فقط نظر و ایده‌ام را برای موفقیت ذوب‌آهن عنوان کردم.

وی در پاسخ به این پرسش که قاسم حدادی‌فر گزینه هدایت ذوب‌آهن بود و آیا می‌توانست در این تیم موفق باشد، تصریح کرد: حدادی فر جزو سرمایه‌های تیم فوتبال ذوب آهن است که از مدرسه فوتبال این تیم کارش را شروع کرد و در جایگاه‌های مختلف مانند کاپیتان و مربی در این تیم ایفای نقش کرده است. ضمن اینکه هواداران ذوب‌آهن به او علاقه دارند. این شخصیت محترم و خوب اگر زودتر از موعد سرمربی ذوب آهن شود، سرمایه‌سوزی می‌شود. شاید امروز حدادی فر حرف‌های من را بخواند، ناراحت شود؛ اما واقعیت و صلاح او اینگونه است. قاسم حدادی‌فر باید در زمینه مربیگری کمی صبورتر باشد و ابتدا در تیم‌های لیگ پایین‌تر یا رده پایین‌تر به عنوان سرمربی فعالیت کند.

پیشکسوت ذوب‌آهن در پایان گفت: بازیکنان بزرگ بعد از خداحافظی از دنیای فوتبال، نباید خیلی سریع به دنبال سرمربیگری باشند. ژاوی به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال وقتی به انتهای دوره فوتبال رسید، ابتدا از بارسلونا خارج شد و به کشور قطر رفت. ضمن کاهش فشار ناشی از بازی‌های حساس تیم‌های بزرگ، به کسب درآمد بیشتر فکر کرد. در شرایطی که ژاوی می‌توانست زودتر به نیمکت بارسلونا برسد و این تیم در شرایط خوبی قرار نداشت، ترجیح داد ابتدا مربیگری را در تیم دیگری تجربه کند. نباید فراموش کرد که کادر فنی او  در السد متشکل از مربیان بزرگ و آنالیزورهای بسیار قوی بود. بعد از این عملکرد، وقتی ژاوی در دنیای مربیگری جا افتاد و در زمان مناسب به به بارسلونا رفت.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا