Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
خیز جمهوری‌خواهان برای پیدا کردن منشأ کرونا - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

خیز جمهوری‌خواهان برای پیدا کردن منشأ کرونا

خیز جمهوری‌خواهان برای پیدا کردن منشأ کرونا

به گزارش خبرگزاری تاس، در این گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس آمده است، کمیته فرعی در زمینه پاندمی کرونا در کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارائه اطلاعات از سوی چندین تن از جمله آنتونی فائوچی، مشاور پزشکی ارشد سابق جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد.

علاوه بر فائوچی، این قانون‌گذاران نامه‌هایی را به مقامات دیگری از جمله هاویر بسرا، وزیر بهداشت آمریکا و آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی ارسال کرده و از آنها خواستند اطلاعات مربوط به منشاء پاندمی کرونا و سویه‌های جدیدش را ارائه کنند.  

این نامه‌ها به دنبال درخواست‌های ۱۳ دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی برای ارائه مدارک، اطلاعات و شهادت‌های مشابه ارسال شدند. این نامه‌ها مجددا خواستار دریافت مکاتبات و اطلاعات دولتی در رابطه با پاندمی کرونا شدند.

در این گزارش به نقل از برد ونزتراپ، نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته فرعی پاندمی کرونا آمده است: این تحقیقات باید درباره اینکه این ویروس از کجا و به چه صورتی به وجود آمده، انجام شود تا بتوانیم آن را پیش‌بینی کنیم، برای آن آماده شویم و از شیوع مجدد آن جلوگیری کنیم.

ونزتراپ در بیانیه‌ای گفت: ما نمی‌توانیم بیشتر از این تعلل و مانع‌تراشی را قبول کنیم. این کمیته فرعی درباره پاندمی کرونا متعهد شده تا طبق خواسته مردم آمریکا تحقیقات لازم را انجام دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این هیات تاکنون به این نتیجه رسیده که کووید ۱۹ احتمالا از آزمایشگاه ووهان نشات گرفته، پول مالیات‌دهندگان آمریکایی به این آزمایشگاه داده شده تا تحقیقات خطرناکی درباره سویه‌های جدید ویروس کرونا انجام شود و فائوچی از آغاز پاندمی کرونا از این اطلاعات با خبر بود و احتمالا تلاش کرده تا با کم اهمیت جلوه دادن این نظریه نشت آزمایشگاهی، آن را پنهان کند.   

در گزارش مشترک مارس ۲۰۲۱ که به دنبال تحقیقات یک هیات بین‌المللی در ووهان توسط سازمان بهداشت جهانی و چین منتشر شد، آمده است، محتمل‌ترین سناریو درباره ظهور کووید ۱۹، انتقال این بیماری از خفاش‌ها به حیوانات دیگر است که متعاقباً انسان را آلوده کرده است. با این حال، متخصصان درباره این که این ویروس چگونه سر از بازار محصولات غذایی دریایی هوآنان در ووهان درآورده، به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند. حتی این گمانه‌زنی وجود دارد که منشاء این ویروس، آزمایشگاهی باشد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا