آذربایجان شرقی

داخلی بودن ۹۰ درصد مشکلات اقتصادی در کشور/ سنگ‌اندازی ادارات مراغه جلوی پای سرمایه‌گذاران

به گزارش برگزیده های ایران از مراغه، علی علیزاده در جلسه شورای اداری مراغه اظهار داشت: رفع مشکلات اقتصادی در کشور نیازمند جراحی اساسی توسط اقتصاددان‌هاست. 

وی اضافه کرد: بخش خصوصی ظرفیت بسیاری برای سرمایه‌گذاری و حل مشکلات اشتغال، تولید و صادرات دارد اما قوانین دست و پاگیر اداری مانع بزرگی سر راه سرمایه‌گذاری این بخش است.

به گفته نماینده مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، اداره‌ها به‌جای سنگ‌اندازی جلوی سرمایه‌گذاری و تولید باید هموارکننده این مسیر باشند.

وی با بیان اینکه مراغه نیز از مشکلات دست وپاگیر اداری برای سرمایه‌گذاری مشکل دارد، افزود: نباید دستگاه‌های اداری سر راه سرمایه‌گذاری سنگ‌اندازی کنند. 

علیزاده اضافه کرد: همراهی مسوولان با سرمایه‌گذاران بهترین راه حل برای از بین بردن بیکاری، افزایش تولید و کمک به صادرات و درآمد کشور است. 

ایجاد شهرک صنعتی دوم مراغه

نماینده مراغه و عجب‌شیر در مجلس، افزود: مجوزها و موافقت‌های لازم برای ایجاد شهرک صنعتی دوم مراغه، منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنایع تبدیلی در مراغه اخذ شده است.

علیزاده یادآور شد: مطالعات، زمین‌یابی و سرمایه‌گذار در این سه طرح‌ها به طور جدی در حال پیگیری است در آینده نزدیک کلنگ‌زنی می‌شوند.

وی اضافه کرد: کار مطالعات کنارگذر برای حل مشکل ترافیکی شهر مراغه انجام و به تصویب رسیده و در اولویت برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

علیزاده متذکر شد: تامین اعتبار بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه نیز در برنامه سال آینده قرار گرفته که با مشخص شدن زمین اجرای آن کلنگ‌زنی می‌شود.

تامین اعتبار برای آزادراه مراغه- هشترود

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه افزود: با تامین ۴۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات و تخصیص ۲۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذار، اجرای آزادراه مراغه – هشترود از سرگرفته شده است.

سیدعلی موسوی، با نزدیک شدن فصل سرما از اداره‌ها خواست در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا جلوی قطعی گاز گرفته شود.

وی، از مدیران ادارات شهرستان خواست در وقت‌های غیراداری برای تردد و انجام کارهای شخصی از خودروهای اداری استفاده نکنند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۷/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا