اردبیل

دارنده مدال طلای المپیاد زیست‌شناسی: تحقیقات و فناوری‌های جدید حمایت مالی مسؤولان و سرمایه‌گذاران را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، «سیده زهرا حسینی‌نیا» دانش‌آموز پایه دوازدهم از جمله نخبگان استان اردبیل است که شعار «ما می‌توانیم» را به اثبات رسانده و باعث شادی مردم استان شده است. حسینی‌نیا در المپیاد علمی دانش‌آموزی زیست‌شناسی سال ۲۰۲۱، به‌عنوان عضو تیم ملی المپیاد دانش‌آموزی زیست‌شناسی حضور یافته و موفق به کسب مدال طلا شد.

وی طی سه سال اخیر، رتبه‌ها و مدال‌های متعددی کسب نموده که آخرین و برترین این مدال‌ها، مدال طلای کشوری المپیاد زیست شناسی کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ است و اکنون دانشجوی رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

پیشرفت علمی راهی مناسب برای رفع مشکلات کنونی کشور

زهرا حسینی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری یولن در اردبیل، اظهار کرد: در شرایط اقتصادی کشور، پیشرفت علمی و وابستگی کمتر به سایر کشورها بسیار حائز اهمیت است. دانش‌آموزان و دانشجویان، جوانان و نوجوانان، آینده‌سازان کشور ما هستند که می‌توانند با تحصیل علم و بصیرت‌افزایی، اوضاع کشور را دگرگون کنند.

دارنده مدال طلای المپیاد جهانی زیست‌شناسی پیشرفت علم در حوزه زیست‌شناسی را مهم شمرد و گفت: بهره بردن از نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید در زمینه بیوتکنولوژی و تحقیقات در حوزه دارو و درمان می‌تواند نیاز ما به واردات از کشورهای دیگر را کاهش دهد که این خودکفایی از نظر اقتصادی اهمیت زیادی دارد. حمایت مالی بیشتر مسؤولان و سرمایه‌گذاری روی این تحقیقات و فناوری‌ها بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

حسینی‌نیا گفت: امسال سی و دومین دوره از این مسابقات بود که به میزبانی کشور پرتغال و با حضور ۷۶ کشور و بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز برگزار شد. البته با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرایط امسال متفاوت از سال‌های گذشته بود، مسابقه به صورت آنلاین برگزار شد که باعث می‌شد سوالات به ویژه در بخش آزمایشگاه تا حدی غیرقابل پیش‌بینی باشند، اما خوشبختانه، با وجود این شرایط هم نتیجه خوبی حاصل شد.

وی با بیان اینکه زیست‌شناسی نسبت به سایر دروس، درس گسترده‌ای است، تصریح کرد: این درس مباحث مختلف زیادی دارد و هر سال سبک سوالات با سال‌های قبل فرق دارد، درس جالب و چالش برانگیزی است. برای موفقیت در المپیاد زیست‌شناسی، درک درستی از درس‌هایی مثل ریاضی، فیزیک و شیمی و قدرت تحلیل هم نیاز است و این حالت بین رشته‌ای بودن این المپیاد جذاب بوده و آن را از بقیه متمایز می‌کند.

این نخبه اردبیلی با اشاره به همراهی خانواده در کسب این موفقیت گفت: اول از همه لطف خدا و در درجه بعد حمایت‌های خانواده، به خصوص مادربزرگ عزیزم که همیشه مشوق من بوده، برای من بسیار موثر بودند. همچنین از زحمات اساتید عزیز و حضور دوستان خوبم، ممنونم که خیلی به من کمک کردند.

حسینی نیا گفت: تمام تلاش و کوششم برای این است که در هر حالتی بتوانم برای جامعه موثر باشم.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا