کرمان

داروخانه‌ها از ابتدای دی‌ماه فقط نسخه الکترونیک را می‌پذیرند

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، محمد جعفری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: امکان پذیرش نسخه کاغذی در داروخانه‌ها برای هیچ سازمان بیمه‌گری از ابتدای دی‌ماه وجود ندارد بنابراین پزشکان باید خودشان را برای نوشتن نسخه به صورت الکترونیک بیش از پیش آماده کنند.

وی همچنین بیمه سلامت را سازمانی الکترونیک و هوشمند معرفی کرد و ادامه داد: نسخه الکترونیک جایگزین دفاتر بیمه شد و این موضوع نه فقط موجب کاهش هزینه‌های دولت در چاپ دفترچه یا جلوگیری از سرگردانی بیماران در زمان تمام شدن برگه‌های دفاتر بیمه شد بلکه ایجاد رفاه و آسایش عمومی برای جامعه پزشکی و بیمه شدگان را نیز فراهم کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان یادآور شد: بیمه سلامت به عنوان سازمانی تمام الکترونیک تا پایان سال جاری درآید به نخوی که هیچ خدمت کاغذی در هیچ استانی از بیمه سلامت را شاهد نخواهیم بود.

جعفری از افزایش ۱۰ برابری میزان پوشش خدمات بیمه نسبت به گذشته خبر داد و افزود: قبل از سال ۷۳ تعداد افراد بیمه شده در بیمه سلامت ۱۸۰ هزار نفر بود در حالی که اکنون این تعداد به یک میلیون ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: پرداخت هزینه های درمان از جیب قبل از این به بیش از ۶۰ درصد رسیده بود که طی پنج سال اخیر این عدد به کمتر از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

جعفری با اشاره به اینکه در پنج سال اخیر پرداخت از جیب مردم به کمتر از ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد، گفت: شاخص دیگر هزینه های کمرشکن است که در ایران شاخص به چهار درصد رسیده بود و امروز به کمتر از دو درصد کاهش یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر روزانه ۱۵ هزار نفر در استان از بیمه نامه الکترونیک در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی استفاده می کنند و اداره کل بیمه سلامت استان کرمان مبلغ دو و نیم میلیارد تومان در روز هزینه های درمانی مردم را پوشش می دهد.

جعفری اظهار کرد: کرمان در طرح پزشک خانواده شهری پایلوت بود و اکنون همه استان‌های کشور این طرح را آغاز کرده‌اند این در شرایطی‌ست که ۱۲۰ پزشک در این طرح به ۱۵۰ هزار نفر جمعیت بیمه شده رایگان شهری در استان کرمان خدمات می دهند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا