اجتماعی

داروهای ایرانی به تاجیکستان صادر می‌شوند

داروهای ایرانی به تاجیکستان صادر می‌شوند

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی از امضای تفاهم‌نامه دوجانبه با تاجیکستان در زمینه صادرات دارو به این کشور خبر داد و اظهار کرد: تفاهم‌نامه روز گذشته با وزیر بهداشت تاجیکستان، گامی بزرگ در عرصه صادرات دارو به این کشور است؛ پیش از این دیوان‌سالاری و ضوابط دست و پاگیر اجازه صادرات داروی ایران را با قیمت مناسب به تاجیکستان‌ نمی‌داد اما اکنون با این تفاهم‌نامه گام بزرگی در صادرات دارو از ایران به تاجیکستان برداشته شد.

وزیر بهداشت افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، دولت تاجیکستان بازار دارویی ایران را به رسمیت می‌شناسد و از این پس بازار دارویی خوبی در این کشور پیش روی ایران خواهد بود. دارو‌هایی که به تاجیکستان صادر خواهد شد دارو‌هایی است که در تأمین آن در ایران مشکلی وجود نداشته باشد و بیشتر این دارو‌ها مکمل‌ها و دارو‌های تقویتی هستند.

تلاش برای ایجاد بازار دارویی در تاجیکستان/ صدور مجوز گردشگری سلامت برای ۲۲۰ بیمارستان

وی گفت: همچنین تفاهم‌نامه‌ای در زمینه تبادل استاد و دانشجو و تسهیل تحصیل دانشجویان پزشکی تاجیکستان در ایران زیر نظر اساتید ایرانی به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت منعقد شد و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان دانشگاه مقیم در این کشور معرفی شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا