کهگیلویه و بویراحمد

داستان اسرارآمیز مافیای میوه در یاسوج/دست‌هایی برای فراری دادن سرمایه‌گذار میدان میوه+فیلم

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، اگر استان کهگیلویه و بویراحمد با این همه ظرفیت و منابع تاکنون محروم مانده و از قافله توسعه عقب رانده شده است یکی از مهمترین دلایل آن به منفعت طلبی و سودجویی‌هایی بر می گردد که عده ای هم در کسوت مدیر یا در لباس سرمایه‌گذار و یا حتی به عنوان خرده فروش مانع رشد و توسعه استان و محرومیت مضاعف کهگیلویه و بویراحمد شده‌اند عده‌ای که با در نظر گرفتن سود سرشار خود به فکر مردم محروم و مستضعف نیستند و دستگاه‌های نظارتی نیز تاکنون اقدامی برای جلوگیری از این سودجویی‌های میلیاردی نداشته‌اند.

به گزارش فارس؛ یکی از عرصه های سودجویی در استان کهگیلویه و بویراحمد که به نوعی مافیایی برای خود راه انداخته‌اند فروش میوه در سطح استان به خصوص شهر یاسوج است مافیای گردن کلفت که تاکنون اجازه نداده بودند در مرکز یک استان میدان میوه راه‌اندازی شود.

به قول نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد از عجایب و غرایب روزگار است که در مرکز یک استان میدان‌ میوه راه اندازی نشده باشد.

واقعا بسیار عجیب است که عده‌ای فروش میوه را به صورت انحصاری و با قیمت های دلخواه تحت انحصار خود داشته باشند.

جمهوری اسلامی در بهمن ۵۷ با شعار شکستن انحصارها و رفع بی‌عدالتی و بی‌انصافی با خون هزاران شهید شکل گرفت اما امروز عده‌ای در مرکز یک استان با در نوردیدن همه ساختارها به دنبال سود شخصی بی انتها برای خود هستند.

عده ای سودجو که تاکنون از رهگذر فروش انحصاری میوه در یاسوج میلیاردها تومان به جیب زده‌اند و بنا به گزارش‌ها و اقوال مختلف در سایر نقاط کشور ملک و املاک میلیاردی خریداری کرده‌اند و وا تأسفا که درصدی از سودهای هنگفت میلیاردی آنها برای تولید و اشتغال این استان محروم هزینه نمی‌شود.

خوشبختانه در تصمیمی جهادی و انقلابی و البته عقلانی میدان میوه شهر یاسوج با همت سرمایه‌گذار بخش خصوصی راه اندازی شد اما مافیای میوه به هر دلیل دنبال شکست و جمع‌آوری میدان میوه و تره بار هستند.

در نشست خبری سرمایه‌گذار بخش خصوصی میدان میوه یاسوج با خبرنگاران به موضوعات مختلفی اشاره شد؛ عوض پور یکی از سرمایه گذاران میدان‌ میوه در جمع خبرنگاران به دو دلیل ارزان شدن نسبی قیمت میوه در شهر یاسوج در فصل کنونی اشاره کرد و گفت: مهمترین دلیل راه اندازی میدان میوه و تره بار است اما متاسفانه ارزان شدن میوه در یاسوج دلیل دومی هم دارد.

وی گفت: دلیل دوم سنگ اندازی عده‌ای برای جلوگیری از ادامه کار میدان میوه و رسیدن به منافع میلیاردی خود است چرا که منافعشان را در خطر می‌بینند.

این سرمایه‌گذار ادامه داد: آنها که سالیان سال تهیه و فروش میوه را به صورت انحصاری در یاسوج در اختیار داشتند و با هر قیمتی آن را به خورد مردم محروم و مستضعف این دیار می‌دادند اکنون دلسوز شده و با نازلترین قیمت میوه خود را به فروش می‌رسانند که به زعم خود میدان میوه را از سر راه بردارند.

عوض‌پور در ادامه با تاکید بر اینکه مسئولان باید به قول‌ها و وعده‌های خود عمل کنند و ما نیز به هر شکل و صورتی در برابر فشارها و سنگ‌اندازی ها مقاومت خواهیم کرد تا این تابو را بشکنیم یادآور شد: مصوبات ستاد تنظیم بازار می‌بایست عملیاتی شود هر چند که مسئولان تاکنون نشان داده‌اند همراه و پشتیبان سرمایه‌گذار و استمرار فعالیت میدان میوه و تره بار هستند به خصوص نماینده ولی فقیه به عنوان شخص اول استان که به صورت خودجوش از میدان میوه بازدید کرد و قول حمایت داد.

عوض پور با قدردانی از حمایت معاون سرمایه‌گذاری استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دکتر عسگری هم قول دادند که میدان میوه تره بار را حمایت کنند و سایر مسئولان نیز پای کار هستند تا بتوانیم در بازار میوه مرکز استان ثبات ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب، رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه، مسئولان ارشد کشوری هم به دنبال رفاه حال مردم و جلوگیری از هرگونه اجحاف در حق آنها هستند یادآور شد: اما متاسفانه در درون خود استان برخی دستگاه‌هایی که تعداد آنها معدود است تاکنون حمایت لازم را نداشته‌اند و امیدواریم آنها نیز اقدام عملی برای حمایت از میدان میوه و تره بار داشته باشند.

وی با بیان اینکه چرا باید دلالان میوه را از باغات استان به قیمت بسیار نازل خریداری کرده به شیراز برده و از آنجا با چند واسطه دیگر به شهر یاسوج برگردانند و با قیمت بسیار بالا به مردم عرضه کنند یادآور شد: باغ‌داران و تولیدکنندگان میوه و تره بار استان می توانند میوه خود را به عاملیت‌های ما سپرده تا برایشان با حق العمل بسیار پایین به فروش برسانند و یا اینکه در میدان حضور یافته و محصول خود را به فروش برسانند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

عوض‌پور می‌گوید: دیگر مثل گذشته یک نوع میوه با قیمت بسیار بالا به مردم عرضه نمی‌شود برای مثال در همین میدان پرتغال از کیلویی ۳۰۰۰ تومان به بالا در اختیار خرده فروش و همچنین خود مردم قرار داده می شود تا بتوانند بر اساس دخل و خرج و جیب خود میوه روزانه را تهیه کنند و دیگر به مانند گذشته میوه درجه ۱ و ۲ و ۳ به صورت درهم و با یک قیمت به‌ عنوان میوه درجه یک در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد و از مزایای میدان میوه و تره بار خواهد بود.

عوض‌پور با خبری خوش برای مردم شهر یاسوج که تاکنون میوه را به صورت گران و با میدان‌داری چند فرد خاص خریداری می‌کردند یادآور شد: به زودی چند مرکز خرده فروشی در شهر یاسوج راه اندازی می شود تا مردم میوه را با درجات مختلف و تنها با اندک سودی که به روی میوه گذاشته می‌شود خریداری کنند تا بتوانیم به مانند سایر استانها در مرکز استان خودمان نیز به بازار میوه سر و سامان بخشیم.

وی به برخی مصوبات که مسئولان قول اجرای آن را داده‌اند اشاره کرد و گفت: راه اندازی غرفه فروش کالاهای اساسی از دیگر وعده‌های بود که مسئولان دادند و ما منتظر اجرایی شدن آنها هستیم.

عوض پور با اشاره به این که تعداد ۱۰۰ نفر روزانه به صورت مستقیم در میدان میوه شهر یاسوج مشغول به کار شده‌اند یادآور شد: مردم شهر یاسوج و جوانان بیکار شک نکنند که در آینده با کارکرد بیشتر میدان‌ میوه شاهد اشتغال بسیار بالا به صورت مستقیم و غیرمستقیم خواهیم بود.

 

وی با بیان این که معلوم نیست چرا سردخانه ها سیب تولیدی استان را که باید قبل از همه همین مردم از آن استفاده کنند در اختیار ما قرار نمی‌دهند یادآور شد: بسیار عجیب و اسرارآمیز است که سیب استان را در اختیار میدان میوه در شهر دیگری قرار می‌دهند تا دوباره در یک چرخه معیوب همان سیب با قیمت سرسام آور به دست مردم محروم و مستضعف ما برسد که امیدواریم در این خصوص تدابیری اندیشیده شود و شاهد ظلم هر چه بیشتر به مردم استان نباشیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا