کهگیلویه و بویراحمد

دامدار انجیرسیاهی انسانیت را معنا کرد/تجلیل محیط زیست از میزبان خوش قلب کل وحشی

هادی سینایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: رفتار گله‌دار گچسارانی با کل وحشی قابل تحسین بوده و به زودی از دامدار تجلیل خواهد شد.

رئیس روابط عمومی محیط زیست استان ادامه داد: پس از ورود کل وحشی به گله دامدار گچسارانی در فضای مجازی و دست به دست شدن این فیلم به کرات در شبکه های اجتماعی اداره روابط عمومی حفاظت استان در این خصوص و برای روشنگری و اطلاع طبیعت دوستان از سرگذشت این کل وحشی توضیحاتی داده است. 

وی گفت:  ۵ روز قبل و در عصر چهارمین روز از دی ماه جاری، گله داری از روستای انجیر سیاه گچساران ، هنگام برگشت گله خود به روستا در دامنه کوه سرخ متوجه حضور یک راس کل وحشی در میان گله می شود. 

وی افزود: کل وارد گله شخصی از اهالی دشت مور  روستای انجیر سیاه می شود که بسیار طبیعت دوست بوده است گله دار بنام اله‌داد ناصر زاده  به محض مشاهده کل، طی تماس تلفنی موضوع را به محیط بانی انجیر سیاه اطلاع می دهد. 

سینایی افزود: محیط بانان فورا به خانه این گله دار عزیمت و پس از مشاهده صحت و سقم گزارش، در صدد راهی برای بازگشت این کل به دامان طبیعت بودند. 

وی گفت: اما با اطلاع یافتن مردم از این قضیه، تعداد زیادی از اهالی برای مشاهده کل به آغل دامدار مراجعه کرده که این کار باعث وحشت کل می شود و کنترل آن از دست همه خارج می‌شود سرانجام کل وحشی که از تجمع مردم به  وحشت آمده بود ، با پریدن از آغل دامدار به بیرون به سمت کوه حرکت می کند. 

این مسئول گفت: محیط بانان انجیر سیاه از دور کل را مشایعت و سرانجام کل وحشی صحیح و سالم به  دامنه کوه سرخ باز می گردد فردای آن روز،  محیط بانان به همان نقطه از کوه می روند که کل در آنجا بود و با پایش کوه خوشبختانه کل را صحیح و سالم رصد می کنند. 

سینایی تصریح کرد: اداره روابط عمومی ضمن تشکر از اطلاع رسانی به موقع این گله دار و تقدیر از اهالی طبیعت دوست دشت مور گفت: قرار است به زودی از این دامدار طبیع دوست تجلیل به عمل آید.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا