اصفهان

دانشجوی تراز انقلاب باید دارای تحلیل دقیق سیاسی باشد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از نطنز حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: رهبری معظم انقلاب در چندین سخنرانی مهم داخلی و همچنین در جمع سران کشورهای غیر متعهد به موضوع عبور از پیچ تاریخی اشاره کردند و امروز شاهدیم که مسیر تاریخی و سیاسی جهان در حال تغییر است و مردم به دین گرایش بیشتری پیداکرده‌اند.

وی تصریح کرد: زمینه پیروزی انقلاب اسلامی از سال ۱۳۳۲ شروع‌شده و پیروزی انقلاب اسلامی به معنی ظهور یک قدرت جدید است، قدرتی که در حال‌ توسعه قدرت بوده و مفهوم قدرت را نیز تغییر داده و ثابت کرده که قدرت در ایمان و شهادت‌طلبی است.

یعقوبی اذعان کرد: امروز میدان و فضا برای مردم به‌ ویژه جوانان باز است و باید از این فضا برای تبیین پیچ تاریخی استفاده و روشنگری کرد، فرمان رهبری معظم انقلاب برای جهاد تبیین توسط جوانان و دانشجویان کشور است که یکی از مهم‌ترین میدان‌ها و ابزارهای جهاد تبیین، فضای مجازی است.

امام‌جمعه نطنز با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تحریف واقعیت‌ها، القای ترس، ناامیدی و یأس پراکنی است، خاطرنشان کرد: ما در جهاد تبیین وظیفه‌ داریم امیدآفرینی، بصیرت‌افزایی و توصیه به صبر و ایستادگی را ترویج داده و شک نکنید از این پیچ تاریخی به‌ سلامت عبور خواهیم کرد.

وی با تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو گفت: دانشجوی تراز انقلاب در اندیشه رهبر انقلاب ویژگی‌های متعددی دارد که ازجمله این است که دانشجوی تراز انقلاب اسلامی باید متدین، دارای فکر و تحلیل روی ریزترین پدیده‌های سیاسی دنیا، داشتن روحیه همفکری و همکاری و همدلی باشد.

یعقوبی افزود: دین‌مداری و ولایت مداری یکی دیگر از ویژگی دانشجوی تراز به شمار می‌رود و یک دانشجو باید باتقوا و اهل مناجات و نماز و ارتقاء سطح معرفتی و معنوی باشد.

امام‌جمعه نطنز افزود: دانشجویان ما باید ضد استکبار، ضد فساد، ضد اشرافی گری، ضد حاکمیت تجمل‌گرایانه و زورگویانِ، ضد گرایش‌های انحرافی و ضد تحریف باشند، همچنین درزمینهٔ علمی، اجتماعی و سیاسی هم پیشرفت کنند.

نقش بسیج و گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف بخصوص در بحران‌ها برجسته و تأثیرگذار است

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود نیز خطبه‌های نماز جمعه بادرود اظهار کرد: نقش بسیج و گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف بخصوص در بحران‌ها برجسته و تأثیرگذار است و دولت سیزدهم نیز از این گروه‌ها حمایت می‌کند.

وی افزود: طرحی که هفته گذشته در روستای فمی با حضور مهندسان و قائم‌مقام موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج کلید خورد در راستای محرومیت‌زدایی در روستاها و با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و موسسه مسکن و عمران اجتماعی در حال گسترش در سراسر کشور است.

قاسمی تصریح کرد: از جمله دستاوردهای دولت گذشته این بود که بر همگان حتی طرفداران خود، آن‌ها که به دولت گذشته رأی دادند، ثابت شد که نتیجه دل بستن و اعتماد به آمریکا و اروپا چیزی جز سرابی بیش نبود.

خطیب جمعه بادرود اذعان کرد: تنها راه نجات کشور اعتماد به خود و تکیه‌ بر توان داخلی است، اگر می‌خواهیم کشورهای دنیا روی دولت و ملت ایران حساب ویژه‌ای باز کنند، باید به ظرفیت‌ها و متخصصان داخلی خودمان تکیه کنیم تا کشورمان به رشد و اعتلا برسد و وقتی به فضل الهی به قدرت رسیدیم تحریم‌ها خودبه‌خود بی‌اثر می‌شود و هیچ‌کسی جرئت تحریم و تهدید نخواهد داشت.

وی گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم از مسیرهایی که دولت‌های سابق و اسبق به‌ غلط رفتند، نمی‌رود؛ یکی از فواید مطالعه تاریخ پیشینیان عبرت‌گیری است و دولت سیزدهم از بی‌نتیجه بودن راه‌های رفته دولت‌های گذشته کاملاً مطلع و آگاه است و هرگز اقتصاد کشور را به مذاکره و مانند آن گره نمی‌زند هیچ‌گاه سرنوشت مردم و کشور به برجام گره‌زده نخواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ن


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا