اردبیل

دانشمندان جوان ایران تحریم‌ها را خنثی می‌کنند/ اشتغال‌زایی ارزشمند یک استاد دانشگاه برای ۸۰ نفر

به گزارش خبرگزاری یولن اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی شامگاه امروز در آیین تجلیل از «نورالدین قدیمی» نخبه علمی، فرهنگی و اجتماعی استان اردبیل، که در دانشگاه آزاد واحد اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در کشورمان جوانان غیور و دانشمند بسیاری همچون دکتر‌ قدیمی وجود دارند که با اقدامات علمی خود در حوزه‌های مختلفی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه کشور با مشکلاتی مواجه شده، را مرتفع می‌کنند.

وی افزود: این استاد نمونه اردبیلی در جمع یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته که این جایگاه برای کشور و استان‌ اردبیل افتخار بسیار ارزشمندی است.

اشتغال‌زایی ارزشمند یک استاد دانشگاه برای ۸۰ نفر

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: دانشمند ارزنده شهرمان، در حوزه دانشگاهی و علمی و تحصیلی خود که برق قدرت است، دستاورد و اختراعات بسیار مهمی را به جهان معرفی کرده و در حوزه تخصص خود منجر به اشتغال‌زایی ۸۰ نفر به شکل مستقیم شده است.

عاملی ادامه داد: در سال‌های اخیر، هیمنه دشمنان اسلام و ایران که در راس آن‌ها آمریکای جنایتکار قرار دارد توسط جوانان این مرز و بوم در حوزه‌های مختلف شکسته شده است.

وی اذعان کرد: در طول سالیان گذشته، دشمنان همواره با نقشه‌های شوم خود در صدد تضعیف کشور بودند اما جمهوری اسلامی ایران با اتکا به جوانان خود و توجه ویژه به علم و فناوری، به قدرت بسیار مهمی در حوزه‌های مختلف دست یافته است.

عزت کشورمان در جهان از علم سرچشمه می‌گیرد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تأکید کرد: عزت و ذلت یک جامعه در گرو توجه و عدم توجه به علم و فناوری است و شاهد هستیم که کشور عزیزمان در حال حاضر چه جایگاه ارزشمند و مهمی در حوزه‌های نظامی، فناوری، امنیتی، پزشکی و… را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: در سال‌های دور شاهد لگدمال و قربانی شدن کشورمان بودیم که دلیل اصلی این اتفاقات، عدم توجه به علم بود و برای نمونه در زمان دوره اول پهلوی، اعلام می‌کردند ارتشی بی‌بدیل را تشکیل داده‌ایم ولی در همان زمان در مقابل هجوم دشمنان به کشور، نتوانستند مقاومت کنند.

امام جمعه اردبیل گفت: اما امروزه به برکت جمهوری اسلامی ایران، ارتش، سپاه و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشورمان در طول بیش از ۴ دهه اخیر به قدرت منطقه و جهان تبدیل شده است.

کسب ۲ مدال جهانی در جام جهانی اختراعات

نورالدین قدیمی، دانشمند اردبیلی نیز در این مراسم اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر جزو دانشمندان یک درصد جهان انتخاب شده‌ام که این جایگاه را به لطف و نظر پروردگار متعال، ائمه اطهار(ع) و دعای خیر عزیزان خصوصا پدر و مادرم کسب کرده‌ام.

قدیمی گفت: تا به امروز ۶ اختراع داشتم که منجر به کسب ۲ مدال طلا و نقره در جام جهانی اختراعات شده است.

وی ادامه داد: در حوزه خود ۶ کتاب به زبان‌های یولنی و انگلیسی چاپ کردم و ۱۸۰ مقاله علمی منتشر نموده‌ام که ۲۴ مقاله جزو مقالات برتر جهانی انتخاب شده است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا