هرمزگان

دانشگاههای نسل پنجم در منطقه مکران تأسیس می شود

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، رضا مدرس صبح امروز با اشاره به نشستی که به منظور بررسی گام‌های عملیاتی اجرای سند آمایش سرزمینی با محوریت منطقه مکران که با حضور معاون آموزشی وزارت علوم و نماینده سازمان برنامه و بودجه در ساختمان معاونت نظارت و بازرسی کل کشور برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست موضوع استقرار دانشگاه‌های نسل پنجم که نیازمحور هستند و این نیازها از صنعت منشعب می‌شود به عنوان رویکرد وزارت علوم تبیین شد.

وی افزود: بر این مبنا، وزارت علوم تمام مجوزها را در قالب این ساختار ارائه خواهد کرد و شورای گسترش آموزش عالی مبتنی بر نیازهایی که در منطقه ایجاد می شود، مجوز را صادر می کند.

معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: تأثیر منطقه مکران و نقش محوری هرمزگان در برقراری اتصال و پیوند کریدور بین الملی شرق به غرب و کریدور شمال به جنوب به‌عنوان محرک توسعه در این نشست تشریح شد و ضمن تأکید بر اهمیت سه شهرستان جاسک، سیریک و میناب به عنوان بخش مهمی از سواحل مکران که محور پیونددهنده کریدور شرق به غرب است، ضرورت توسعه امکانات برای بهره مندی از ظرفیت های این منطقه تبیین شد اما مبنای این توسعه در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای در کوتاه مدت و تا فراهم شدن زیرساخت ها، باید با محوریت بندرعباس باشد.

مدرس، ترانزیت را یکی از موضوع‌های مهم مورد تأکید استان هرمزگان در این نشست عنوان کرد و گفت: برای تحقق آن باید یک برنامه عملیاتی ویژه با حضور وزارت خانه های راه وشهرسازی، سازمان  برنامه و بودجه، ستاد کل نیروهای مسلح  و وزارت دفاع تدوین شود.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد، جلسات این کارگروه به‌صورت ماهانه با حضور همه اعضا برگزار و نتیجه اقدام ها و برنامه های پیش بینی شده در قالب گزارشی به سران سه قوه ارسال شود.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا