تهران

دانشگاه بسترساز رشد تولید در کشور است/ تاکید بر تقویت آموزش در عرصه شرکت‌های دانش بنیان

دانشگاه بسترساز رشد تولید در کشور است/ تاکید بر تقویت آموزش در عرصه شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرنگار برگزیده، «ابوالفضل عباسی» در دیدار هیئت مدیره انجمن با نمایندگان دانشگاه علمی کاربردی، با تشریح اهداف این تشکل صنفی، اظهار داشت: رشد جایگاه اقتصادی و اجتماعی شرکت‌های دانش‌بنیان و فراهم کردن امکان بهره‌برداری بیشتر از سرمایه‌گذاری و تولید، استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی نخبگان، حمایت از بهبود فضای کسب و کار و پاسخ‌گویی به مشکلات و نارسائی‌ها در چارچوب قوانین صنفی به صورت جدی دنبال می شود.

وی افزود: توسعه‌ی بازار فروش، معرفی و تأمین سرمایه‌های انسانی، جلوگیری از ورود کالاهای مشابه دارای تولید داخلی، توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و فناور و اعتبارسنجی و معرفی آن‌ها برای تأمین نیاز سایر شرکت‌ها از جمله‌ی مهمترین انجمن صنفی شرکت های دانش بنیان است.

عباسی با بیان اینکه با تغییر ساختار اقتصاد جهانی و اهمیت نوآوری به عنوان موتور محرک توسعه، ارتباط دانشگاه و صنعت مورد توجه قرار گرفته است، گفت: کارآمدی کشورهای توسعه یافته ناشی از تولید دانش و استفاده آن در صنعت است که به کشورها مزیت رقابتی می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های دانش بنیان استان تهران با اشاره به برگزاری همایش ملی شرکت های دانش بنیان بیان کرد: در این رویداد ملی فضای تبادل دانش و هم اندیشی فعالان و نخبگان عرصه شرکت های دانش بنیان فراهم می شود.

وی دانشگاه را بسترساز رشد تولید عنوان کرد و افزود: فضای آموزشی کشور می تواند بسترساز و تسهیلگر رشد تولید و تعالی اقتصادی باشد.

عباسی تاکید کرد: مطالعه ما نشان می‌دهد که ضعف‌های جدی در طراحی قوانین مرتبط با ارتباط صنعت و دانشگاه وجود دارد که لزوم بازنگری و اصلاح این قوانین را پر رنگ تر می‌کند.

در این نشست مقرر شد تفاهم نامه همکاری انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های دانش بنیان استان تهران در حوزه های برگزاری دوره های آموزشی مشترک، اجرای طرح های پژوهشی، همایش ها و نشست های علمی با مرکز علمی کاربردی منعقد شود.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا