هرمزگان

دانش آموزان دو بال بندگی خدا و دوری از طاغوت را در مسیر زندگی قرار دهند

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، حجت الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندرخمیر در خطبه های نماز  عبادی و سیاسی جمعه امروز عنوان کرد : دو شاخص در سعادت انسان نقش مهمی ایفا می کند نخست اینکه انسان بندگی خدا را بپذیرد و در تمامی  شئون زندگی خود به کار بندد .

وی ادامه داد: بندگی خدا باید در تعاملات زندگی نیز مشهود باشد اعم از وظایف شخصی نظیر نماز و چه در ارتباط با کانون خانواده و افراد درون جامعه مورد توجه قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه خمیر گفت: دومین شاخص  دوری از طاغوت است به دلیل اینکه انسان بایستی به مرحله ای برسد که آنچه در مقابل عبودیت و بندگی قرار گیرد دوری گزیند.

حجت الاسلام صالحی گفت: یک دانش آموز خداشناس مانند شهید فهمیده در زندگی خویش دو شاخص عبد و دوری از طاغوت را در خود ایجاد کرد و به کمال که همان شهادت است، رسید.

وی در بخش دیگر به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد عدالت اشاره کرد و ادامه داد: صبر، عدل و اخلاق که با تعبیر پیوست عدالت یاده شده است باید در جامعه سبب کاهش فاصله طبقاتی و تبعیض گردد .

امام جمعه خمیر به ناآرامی ها در افغانستان نیز اشاره‌ای کرد و بیان داشت: دولت موقت در افغانستان به افکار عموم جهانی و بویژه همسایگان اطمینان داد که تهدیدی امنیتی ایجاد نخواهد شد اما با گذشت مدتی زمانی اندک به نظر می رسد طالبان در برقراری امنیت کامل مورد ادعایشان ناکام بوده است.

انتهای پیام / ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا