کرمانشاه

داوران تئاتر صحنه‌ای ملی مرصاد تعیین شدند

به گزارش برگزیده های ایران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد سیدحسین فدایی حسین، مهرداد رایانی مخصوص و بهزاد حیدری طی احکامی جداگانه از سوی  سعید نوروزی دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد به عنوان داور بخش مسابقه تئاتر صحنه ای جشنواره منصوب شدند.  

بخش مسابقه تئاتر صحنه ای دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در روز های چهارم و پنجم دی ماه به صورت پخش فیلم تئاتر در محل مجتمع غدیر و با حضور داوران و علاقمندان به نمایش برگزار خواهد شد.و در روز هفتم دی ماه نفرات برگزیده جشنواره از سوی هیات داوران معرفی خواهند شد.  

 

 سیدحسین فدایی

 نمایشنامه نویس، مترجم و پژوهشگر تئاتر؛ متولد ۱۳۴۵ تهران و ساکن قم می باشد. وی دانش آموخته کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری در سال ۱۳۸۵ از واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و از سال ۱۳۶۸ به عنوان کارشناس تئاتر حوزه هنری مشغول به فعالیت است.

نگارش بیش از ۷۰ نمایشنامه در حوزه جنگ، مذهبی، کودک و نوجوان و… در کارنامه هنری وی قرار دارد. همچنین تألیف بیش از ۳۰ مقاله پژوهشی در زمینه های مختلف تئاتر و حضور در ۹ سمینار ملی و بین المللی تئاتر، انتشار بیش از ۸۵ اثر پژوهشی، نمایشنامه کودک و بزرگسال و متون ترجمه در قالب کتاب، و برگزاری بیش از ۸۰ کارگاه آموزشی در زمینه های نمایشنامه نویسی، مربیگیری نمایش و بازیگری خلاق از سایر فعالیت های اوست.

 مهرداد رایانی مخصوص

 نویسنده، کارگردان، پژوهشگر و مدیر هنری؛متولد ۱۳۴۹ و ساکن تهران و دانش آموخته دکترای مطالعات تئاتر از دانشگاه منچستر انگلستان است. چاپ ۲۴ عنوان کتاب (نمایشنامه و آثار نظری)، نگارش ۲۵ نمایشنامه، کارگردانی ۱۸ نمایش و نگارش ۴۷ مقاله‌‌ پژوهشی و ده‌ها نقد و یادداشت در رسانه‌های جمعی از فعالیت‌های وی در حوزه تئاتر محسوب می‌شوند.

مدیریت دفتر پژوهش و انتشارات مرکز هنرهای نمایشی، ریاست مجموعه‌ تئاتر شهر تهران، مسئول تله‌تئاترهای شبکه‌ چهار سیما، دبیری نخستین جشنواره‌ سراسری تئاتر ماه، مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی، دبیری و سردبیری نشریه‌های گوناگونِ تئاتری (صحنه، نمایش، هنر هفته و…) و عضویت در هیأت‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های تئاتر در کشور از دیگر فعالیت‌های رایانی است. کارگردانی ۴ تله‌تئاتر، یک مجموعه‌ تلویزیونی و نظارت کیفی مجموعه‌های تلویزیونی، تله‌فیلم‌ها و تله‌تئاترهای متعدد از دیگر فعالیت‌های وی به شمار می‌آید. وی هم‌اکنون استادیار و عضو هیأت علمی گروه نمایش دانشکده هنر، دانشگاه آزاد اسلامی- واحد تهران مرکزی است.

بهزاد حیدری 

نویسنده و کارگردان تئاتر؛ متولد ۱۳۵۷ اسلام آبادغرب و ساکن کرمانشاه است. حیدری دانش آموخته مهندسی برق و شیمی از دانشگاه آزاد اسلامی و در حال حاضر در شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه مشغول به خدمت می باشد. وی فعالیت نمایشی خود را از سال ۱۳۷۰ با حضور در کلاسهای آموزش تئاتر و بازی در چند تئاتر در انجمن نمایش شهرستان اسلام آبادغرب شروع کرد.

کارگردانی ۲۰ نمایش، نگارش چندین نمایشنامه، فیلمنامه و یک مجموعه داستان، چاپ ۴ مجموعه شعر آزاد و کارگردانی بیش از ۲۰ نمایش و چند فیلم مستند در کارنامه وی وجود دارد. همچنین حضور در جشنواره های تئاتر و کسب چندین عنوان نویسندگی، کارگردانی و طراحی صحنه از دیگر فعالیت های وی در عرصه نمایش می باشد.

انتهای پیام/ح

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا