اخبار ورزشی

داورزنی: قرار نیست کسی را محاکمه کنیم

داورزنی: قرار نیست کسی را محاکمه کنیم

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، دومین نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال در سال ۱۴۰۲ برای بررسی عملکرد تیم ملی مردان ایران از ساعت ۱۴ امروز (چهارشنبه ۲۶ مهر) به ریاست محمدرضا داورزنی آغاز شد.

وحید مرادی، محسن ترابی، میلاد تقوی، جمشید حمیدی، ناصر میرفخرایی، منوچهر پورحسن، علی موذن، مصطفی کارخانه، محمود افشاردوست، محمدرضا تندروان، جهانگیر سیدعباسی، امیر حسینی، آرش صادقیانی، غلامرضا مومنی‌مقدم، فرهاد نظری‌افشار، علی شاکری، علیرضا نادی، عادل غلامی، عیسی سنگدوینی، پیمان اکبری، امیرحسین منظمی و امیر طلوع‌کیان از دیگر شرکت کنندگان در این نشست بودند.

جلسه کمیته فنی فدراسیون والیبال برگزار می‌شود

محمدرضا داورزنی در ابتدای نشست کمیته فنی اظهار داشت: پیش از المپیک ۲۰۲۱ در شرایطی که باید خود را آماده مسابقات المپیک می‌کردیم و برای آماده کردن تیم برای حضور در المپیک فرصت داشتیم، در جلسه‌ کمیته فنی در نهایت به قرارداد با «آلکنو» رای داده شد و با «توتولو» تیم را به مسابقات المپیک توکیو بردند. در همان زمان هم بحث این بود که برای قهرمانی آسیا سرمربی دیگری را بگذاریم که تیم را برای این تورنمنت آسیایی آماده کند.

داورزنی با بیان این‌که تیم ملی والیبال ایران در المپیک توکیو نسبت به المپیک ریو ضعیف‌تر عمل کرد و انتظارات را برآورده نکرد، ادامه داد: در آن زمان فضای عمومی این بود که فرصتی را به مربی ایرانی بدهیم تا با به‌کارگیری کادر ایرانی در قهرمانی آسیا توانمندی های خود را نشان دهد. هر چند حفظ سهمیه المپیک افتخاری برای کشور بود، اما عملکرد بهتری نسبت به گذشته نداشتیم. از ۵ بازیکن تیم ملی قبل و الباقی از دیگر بازیکنان استفاده کردیم و در نهایت تیم ایران در ژاپن موفق به کسب مدال طلای آسیا شد.

وی با اشاره به سرمربیگری بهروز عطایی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ گفت: حدود دو سال و اندی به بهروز عطایی و کادر ایرانی فرصت دادیم تا تیم را رهبری کنند. همه کارشناسان اذعان داشتند که در حال حاضر از بازی تیم ملی لذت کافی نمی‌بردند و انسجام کافی وجود ندارد.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: اگر به این نتیجه رسیدیم که تیم انسجام ندارد، باید حداقل فضا به سمتی پیش برود که مردم از بازی تیم راضی باشند، اما دیدیم که تیم در مسابقات شاداب نبود. این شادابی چرا وجود ندارد و اشکال کجاست؟ما باید آن را برطرف کنیم. واقع بینانه نگاه کنیم که چه اتفاقی در تیم ملی رخ داده که انتظارات مردم برآورده نمی‌شود. والیبال اعتباری میان مردم یافته و باید آن را حفظ کنیم. مجموعه فدراسیون و خانواده والیبال هر کاری توانست برای موفقیت تیم ملی کرد. الان هم اینجا هستیم از انتخاب بازیکنان تا نحوه تمرینات و اردوهای تدارکاتی هر چه را که فکر می‌کنید، باید در این جلسه مطرح کنید تا بتوانیم این مشکل را درمان کنیم. قرار نیست کسی را محاکمه کنیم و باید تلاش کنیم از زوایای مختلف موضوع را بررسی و به راهکار بیندیشیم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا