چهارمحال و بختیاری

داوطلبی ۱۵۴نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری نهایی شد

داوطلبی ۱۵۴نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری نهایی شد

محسن حسین‌میرزایی افزود: از تعداد ثبت‌نام کنندگان نهایی برای حضور در دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۰ نفر مرد و ۱۴ نفر زن هستند.

وی در خصوص مدرک تحصیلی ثبت‌نام‌کنندگان نهایی حضور در عرصه انتخابات در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ۷۹ درصد ثبت‌نام‌کنندگان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۱۵ درصد مدرک تحصیلی دکترا، ۲ درصد مدرک تحصیلی حوزوی و چهار درصد دارای مدرک کارشناسی (لیسانس) هستند که مدرک لیسانس برخی از داوطلبان به دلیل داشتن سابقه نمایندگی در دوره‌های گذشته یا ایثارگری است.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: براساس سن ثبت‌نام‌کنندگان، ۹ درصد در رده سنی سن ۳۰ تا ۳۵ سال، ۱۹ درصد بین ۳۵ تا ۴۰ سال، ۲۲ درصد ۴۰ تا ۴۵ سال، ۱۳درصد ۴۵ تا ۵۰، ۱۶ درصد ۵۰ تا ۵۵ سال، ۱۲ درصد ۵۵ تا ۶۰ سال، ۶ درصد ۶۰ تا ۶۵ سال و سه درصد نیز در رده سنی ۶۵ تا ۷۵ سال هستند.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد ثبت‌نام‌کنندگان نیز ۶ نفر مدیرانی بودند که در بازه زمانی قانونی تعیین شده، از سمت استعفا کردند و استعفای آن‌ها نیز پذیرفته شده است و در همین ارتباط برابر ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام انجام داده‌اند.

حسین‌میرزایی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری چهار حوزه انتخابیه دارد، گفت: تا پایان روز پنجم در حوزه انتخابیه بروجن ۲۹ نفر ثبت‌نام کردند که ۲۶ نفر مرد و سه نفر زن، در حوزه اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار ۳۶ نفر ثبت‌نام کردند که ۳۴ نفر مرد و ۲ نفر زن و در حوزه شهرکرد، سامان، بن و فرخشهر ۴۸ نفر ثبت‌نام کردند که ۴۲ نفر مرد و ۶ نفر زن و در حوزه لردگان، فلارد و خانمیرزا ۴۱ نفر ثبت‌نام کردند که ۳۸ نفر مرد و سه نفر زن هستند.

گفتنی است، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا