گیلان

دبیرخانه کارگروه رفع موانع توسعه شهرستان شفت تشکیل شود

به گزارش برگزیده های ایران از شفت، اسدالله عباسی غروب امروز در جلسه بررسی مشکلات این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: از همه مدیران انتظار دارم با همت و اراده عالی و به‌صورت جهادی و انقلابی، مطابق با سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم، در جهت محرومیت‌زدایی از شفت و کمک به رسیدن این شهرستان به توسعه پایدار گام بردارند. 

وی با بیان اینکه دست مدیرانی که برای برطرف کردن مشکلات کمر همت بسته‌اند را به گرمی می‌فشارم، گفت: انتظار دارم دبیرخانه کارگروه رفع موانع توسعه شفت، تشکیل و کاستی‌ها احصاء شود. 

بررسی و اعلام شاخص‌های توسعه نیافتگی شهرستان و دلایل این مسئله، از دیگر انتظاراتی بود که استاندار گیلان در این جلسه به مدیران مطرح و تأکید کرد ظرف یک ماه آینده، آن‌ها را به صورت مدون، اعلام کنند. 

عباسی با اشاره به ظرفیت‌های شفت به‌ویژه در بخش کشاورزی و نیز گردشگری بیان کرد: لازم است با جذب سرمایه‌گذاران، نسبت به افزایش رشد در حوزه‌های مختلف و به منظور ظرفیت‌سازی و اشتغال‌زایی اقدام شود. 

استاندار گیلان با اشاره به بازدید از پروژه‌های عمرانی در حال احداث شفت گفت: ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و رفع دغدغه ساکنان مناطقی که در معرض تهدید ناشی از طغیان رودخانه هستند، باید جزو اولویت‌ها باشد. 

وی بازنگری در طرح‌های هادی روستایی و زمینه‌سازی برای ماندگاری ساکنان روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنان به مناطق شهری و حاشیه شهرها را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: درخصوص اهالی بومی، نباید سختگیری شود اما چنانچه افرادی خارج از منطقه، قصد ساخت و ساز یا تغییر کاربری اراضی را داشته باشند، باید مطابق با قانون و سختگیرانه، رفتار کرد. 

تسریع در تکمیل ساخت پل‌های بداب و چوبر به منظور برطرف کردن مشکلات اهالی منطقه هنگام بارش باران از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان در جلسه بررسی مشکلات شهرستان شفت بر آن تاکید کرد. 
عباسی همچنین به مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تکلیف کرد نسبت به رفع مشکل برق ساکنان روستای گنجار که امروز از آن بازدید کرد نیز اقدام نماید. 

به گزارش فارس، استاندار گیلان امروز در جریان سفر به شفت، از پروژه چهار بانده کردن مسیر ملاسرا-احمدسرگوراب و پل‌های در دست ساخت بداب و چوبر بازدید کرد، وی همچنین با حضور در روستای گنجار از توابع بخش احمد سر گوراب، با مادر و خانواده شهید محسن ایل بیگی و نیز روستای خرم آباد چوبر با پدر و مادر شهید مسعود شمس دیدار کرد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا