اخبار روز

درآمد میلیونی بوریس جانسون صدای قانونگذاران انگلیسی را درآورد

درآمد میلیونی بوریس جانسون صدای قانونگذاران انگلیسی را درآورد

به نوشته روزنامه گاردین، از بوریس جانسون خواسته شده است تا با صرف‌نظر از سخنرانی‌های شخصی‌اش که میلیون‌ها پوند برای شرکت‌های خصوصی هزینه دارد، وقت بیشتری را در مجلس عوام انگلیس صرف کند.

ارقام جدید منتشر شده توسط تحقیقات “حساب‌های وست مینستر” ، به رهبری اسکای نیوز نشان می‌دهد که امسال دستمزد خارجی جانسون معادل حدود ۸۵ درصد از مجموع آن برای تمام نمایندگان انگلیسی است. احتمال تخلف مطرح نیست و گفته می‌شود جانسون اطمینان حاصل می‌کند که تمام دستمزد اضافی‌اش مطابق با قوانین اعلام شود.

جانسون ظرف ۱۰ روز از زمان ترک دفتر نخست‌وزیری در سپتامبر گذشته، ۱۶ مرتبه در مجلس عوام صحبت کرده، اسکان رایگان به ارزش ده‌ها هزار پوند دریافت کرده و میلیون‌ها پوند برای سخنرانی‌هایش و یادداشت خاطراتش جمع کرده است.

تمام این‌ها، جدا از ۸۴ هزار پوند حقوق جانسون به عنوان نماینده مجلس انگلیس و کمک هزینه سالانه شش رقمی است که در دسترس همه نخست‌وزیران سابق این کشور قرار دارد.

بریجت فیلیپسون، دبیر آموزش و پرورش از دولت سایه می‌گوید: “پرداخت بیش از یک میلیون پوند برای سخنرانی … مردم انتخاب خود را در مورد آنچه می‌خواهند برای شنیدنش پول بپردازند، دارند.”

او به اسکای نیوز گفت: “او یک قانونگذار منتخب است و شاید باید این سخنرانی‌هایش را درون صحن مجلس عوام داشته باشد. بوریس جانسون هر کاری دلش می‌خواهد، می‌کند. همیشه همینطور بوده است. فکر می‌کنم هر از گاهی یادآوری این به ما می‌گوید که چقدر حزب محافظه‌کار خوار شده است.”

همچنین استفان دورل، وزیر پیشین کابینه از حزب محافظه‌کار انگلیس گفت: “جانسون باید از خود بپرسد که آیا هنوز در سیاست است یا اینکه وارد یک صنعت سرگرمی شده است؟ اگر او می‌خواهد در بحث سیاسی جدی گرفته شود، جایی که بحث سیاسی باید شود، مجلس عوام است.”

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا