قم

درخشش پاراتکواندوکار قم با طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۱

به گزارش برگزیده های ایران از قم، در شرایطی که چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان با حضور ورزشکاران کشورهای مختلف آسیایی در بحرین به انجام می‌رسد و کاروان ورزشی معلولین جوان ایران نیز متشکل از ۱۱۱ ورزشکار در رشته‌های مختلف تیمی و انفرادی این بازی‌ها به میدان رفته است، از قم نیز چند ورزشکار در این دوره حضور دارند.

علاوه بر رشته بسکتبال با ویلچر که ایران به مدال طلا رسیده است و چهار عضو تیم ایثار شیمیدر قم در آن حاضر هستند، یک ورزشکار از رشته پاراتکواندو نیز نماینده قم در این دوره از بازی‌ها به شمار می‌رود و با ایستادن روی سکوی قهرمانی برای ورزش قم افتخار آفرین شد.

این ورزشکار مهدی دانائیان است که در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم عضو تیم اعزامی پاراتکواندو ایران به این دوره از بازی‌ها است و با شکست تمامی حریفان خود به مقام نخست، عنوان قهرمانی و نشان طلای چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۱ در منامه بحرین دست پیدا کرد.

این موفقیت برای دانائیان ورزشکار جوان و آینده‌دار پاراتکواندو قم در حالی رقم خورد که امتیاز بازی‌های پاراآسیایی جوانان G۲ است و به نفرات اول تا سوم این دوره از رقابت‌ها به ترتیب ۲۰، ۱۲ و ۷.۲۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ پاراالمپیکی ورزشکاران این رشته اختصاص می‌یابد.

همچنین ورزشکاران ایرانی در رشته‌های دیگری نظیر پاراتنیس روی‌میز، پارابدمینتون، گلبال، پارا دوومیدانی، پارا شنا، پاراوزنه برداری و بوچیا به میدان رفته‌ و افتخارات زیادی را برای کشورمان رقم زده‌اند، به طوری که تیم ایران هم اکنون صدرنشین جدول رده‌بندی توزیع مدال‌ها به شمار می‌رود.

چهارمین دوره از بازی های پاراآسیایی جوانان تا امروز با حضور نزدیک به ۸۰۰ ورزشکار از کشورهای گوناگون قاره کهن در ۹ رشته ورزشی برترین‌های خود را خواهد شناخت.

انتهای پیام / ۷۸۰۰۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا