کهگیلویه و بویراحمد

درخواست از رئیس‌جمهور و یک سؤال از استاندار!/آقای احمدزاده از پیشنهادتان چه خبر؟

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نخستین روزهای کاری خود در نشست شورای اداری استان که با حضور آیت الله رئیسی برگزار شد درخواست‌هایی از رئیس جمهور داشت که یکی از آنها راه اندازی دانشگاه صنعتی در مرکز استان بود.

سید علی احمدزاده استدلال های خود را برای راه اندازی این دانشگاه در استان نزد آیت الله رئیسی بیان کرد که البته دلایلی مستدلی بود و نشان داد که نیاز امروز استان وجود چنین مرکز دانشگاهی است.

استاندار اول از ضعف دانش فنی در استان یاد کرد که موضوع بسیار درستی است و اکثر کارهای فنی به خصوص در پروژه‌های عمرانی در دست غیر بومی‌ها بوده که در چند سال اخیر حضور غیر بومی ها در پروژه‌هایی مثل سد چم شیر موجب ایجاد حاشیه و تنش در استان شد.

از آن جهت که باید به دلیل بیکاری خیل عظیمی از جوانان کهگیلویه و بویراحمدی مشاغل از جمله کارهای فنی در دست جوانان بومی باشد لذا از این حیث پیشنهاد خوب و اثرگذاری از سوی استاندار بوده اما دلیل دیگر استاندارد شاید به ضعف فرهنگ کار به خصوص در مشاغل فنی برمی‌گردد که بیشتر جوانان استان خواهان مشاغل دولتی و به قیمت حقوق و دستمزد پایین و یا سردرگمی در استخدام ها هستند.

با راه اندازی دانشگاه صنعتی قطعا و حتماً فرهنگ ضعیف کار در استان ارتقا پیدا خواهد کرد اکنون سوال از آقای احمدزاده استاندار این است که پس از طرح چنین درخواستی آن هم نزد مقام عالی کشور آیا تاکنون پیگیری از سوی وی و تیم مدیریتی استان در مرکز صورت گرفته اگر کاری انجام شده در چه حد بوده رایزنی‌ها تا چه اندازه اثرگذار بوده و آیا از توان نمایندگان برای پیگیری چنین موضوعی استفاده شده است.

استاندار می‌بایست با تقسیم کار و وظیفه از مسئولان به خصوص معاونان مربوطه خود بخواهد که چنین موضوعی را به جد پیگیری کنند و همچنین می تواند یک مجمع عالی دانشگاهی با حضور روسای همه دانشگاه های استان تشکیل داده و با یک انتخاب یک رئیس از میان آنها پیگیری موضوعات این چنینی را به مجمع عالی دانشگاهی بسپارد تا خود بتواند کارهای به زمین مانده دیگر را در استان پیگیری کند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا