لرستان

درخواست بسیج دانشجویی از استاندار؛ مطالبات ماشین سازی خرم‌آباد پرداخت شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد در نامه‌ای که به استاندار لرستان نوشت خواستار رسیدگی به مشکلات عدیده کارخانه ماشین سازی خرم‌آباد شد.

متن این نامه به شرح زیر است؛

حضرت امام خامنه‌ای مدظلی العالی: «رونق تولید به شرایطی متوقّف است که یکی از آنها کار است. این کار باید جهادی باشد؛ کارِ فوق‌العاده باید در کشور انجام بگیرد تا رونق تولید به وجود بیاید؛ اگر رونق تولید به وجود آمد، این خود یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است.»

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر زیویار استاندار محترم استان لرستان

سلام علیکم

ابتدا عهده دار شدن مسئولیت خطیر ” استاندار ” استان لرستان را به شما تبریک عرض نموده و توفیق روز افزون شما را در این مسیر از خداوند قادر متعال مسئلت می‌نماییم.

جناب آقای دکتر زیویار مستحضر هستید که شرایط استان لرستان از نظر شاخص های فقر، اشتغال، و معیشت مردم ،در بدترین شکل قرار دارد و برای عبور از این مشکلات، تلاش‌های بی وقفه شما و دیگر مسئولین را طلب میکند.
نگاه ویژه، استفاده از ظرفیت‌ها و صیانت از سرمایه‌های بومی استان لرستان دو شاه کلید حیاتی در عبور از مشکلات فعلی است.

از سرمایه‌های بومی این استان میتوان به کارخانه ماشین سازی خرم‌آباد اشاره کرد، که در سال‌های اخیر با مشکلات مالی و ورشکستی مواجه شده است.

این کارخانه دارای سوابق و فعالیت‌های درخشانی همچون ساخت اسکلت فاز یک پالایشگاه عسلویه، و ساخت پل‌های شناور در زمان جنگ تحمیلی است.

کارخانه ماشین سازی خرم‌آباد تحت مالکیت گروه امیرمنصور آریا بعد از اختلاس چندهزار میلیاردی مدیر عامل آن،حساب‌های بانکی کارخانه مسدود شده، و بعلت نداشتن عرضه و تقاضا رفته رفته تعطیل شد، که در انتها کارخانه به دستور قوه قضاییه توقیف، و در پی این مشکلات، سال ۹۶ تمام نیروهای کارخانه که اکثرا بالای ۱۵ سال سابقه کاری بودند، از کار اخراج شدند.

اصلی‌ترین مشکل این کارخانه عدم‌ پرداخت مطالباتشان توسط استانداری لرستان،فرمانداری و شهرداری شهرستان دورود است که مدتها بدهکار این کارخانه هستند و مطالباتشان پرداخت نشده است، این شرایط درحالی رقم خورده که بدهی‌های کارخانه طبق نرخ روز محاسبه می‌شوند.

جناب آقای استاندار؛ پرسنل این کارخانه در حال حاضر از شما و دیگر مسئولین دستگاه‌های دولتی انتظار دارند در کنار رفع این موانع و مشکلات حمایت ویژه ای از این مجموعه صورت پذیرد تا بار دیگر بتواند به عرصه صنعت بازگردد.

فلذا به نمایندگی از دانشجویان از حضرتعالی تقاضامند هستیم، مشکلات کارخانه ماشین سازی خرم‌آباد را با عنایت و توجهی ویژه پیگیری و در جهت حل مشکلات و بازگشت به عرصه تولید این کارخانه اقدام نمایید.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا