اجتماعی

درخواست معلولان از مجلس یازدهم بدون پاسخ مانده است

به گزارش خبرنگار جامعه برگزیده های ایران؛ بیش از دو سال از تشکیل مجلس یازدهم می‌گذرد و همچنان مهم‌ترین و اصلی‌ترین درخواست جامعه معلولان ایران از نمایندگان مردم یعنی تشکیل فراکسیون معلولان در مجلس بی پاسخ مانده است. نمایندگان جامعه معلولان، فعالان این حوزه، مسئولان مؤسسات مردم نهاد فعال در حوزه معلولان از ابتدای تشکیل مجلس یازدهم بارها و بارها با نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون‌های مختلف دیدار و ضمن بازگو کردن مشکلات جامعه معلولان بر ضرورت تشکیل این فراکسیون تاکید کردند. نمایندگان هم هر بار با وعده تشکیل فراکسیون معلولانآنها را دلخوش کرده‌اند اما هیچ کدام از این وعده‌ها تا امروز محقق نشده است و روز به روز بر مشکلات جامعه میلیونی معلولان ایران افزوده می‌شود.

نمایندگان انجمن‌های معلولان، مدیران مؤسسات مردم نهاد یک بار دیگر درخواست خود مبنی بر ضرورت تشکیل فراکسیون معلولان را در نامه‌ای خطاب به محمد باقر قالیباف؛ رییس مجلس یازدهم مطرح کردند و امیدوارند این بار بعد از دو سال رییس قوه مقننه درخواست جامعه میلیونی معلولان ایران را بی پاسخ نگذارد.

«شهرام مبصر»، مدیر عامل موسسه فعال در حوزه معلولان در این باره گفت: تاکنون فقط درصد کمی از مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اجرا شده است. این در حالی است که اجرای این قانون برای رفع مشکلات معلولان بسیار مؤثر است اما بیش از ۹۰ درصد این قانون اجرایی نشده است و تشکیل فراکسیون معلولان علاوه بر رسیدگی به مشکلات معلولان می‌تواند به اجرای قانون جامع سرعت بیشتری بدهد.

متن نامه بدین شرح است:

حضور جناب آقای دکتر قالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام

احتراماً چنانچه استحضار دارید در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت فراکسیون معلولان تشکیل شده است. اکنون با عنایت به اهتمام جنابعالی در رسیدگی به این امور و نظر به تصویب قانون جامعه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به شماره ۵۷۲۶/۳۱ مورخ ۹۷/۲/۱ مجلس شورای اسلامی و با توجه به پیوستن کشور عزیزمان به کنوانسیون بین المللی حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، لذا اینجانبان امضاء کنندگان ذیل به نمایندگی از خانواده بزرگ معلولان و بزرگترین اقلیت جامعه، تقاضا داریم به منظور پیگیری و نظارت بر روند اجرای قانون مذکور نسبت به تشکیل “فراکسیون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت” در مجلس شورای اسلامی، دستورات مقتضی را صادر فرمایید تا با استفاده از ابزار نظارتی مجلس شورای اسلامی، در راستای احقاق حقوق شهروندی و برقراری عدالت اجتماعی، دولت (اعم از سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای مجری) را در رابطه با تحقق مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان را همراهی کنیم. پیشاپیش از بذل توجه و حمایت شما صمیمانه سپاسگزاریم.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا