کهگیلویه و بویراحمد

دردنامه‌ای خطاب به مدیرکل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد/تضییع حق مردم ۳ روستای بخش لوداب

به گزارش برگزیده های ایران از لوداب؛ مجسن عادلی نماینده جبهه فرهنگی در بخش لوداب خطاب به مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد چنین آورده است: سرگردانی مردم بین شهرداری و دهیاری از الحاقی که ۶ سال بلاتکلیف مانده است …

امام خمینی(ره) مستضعفان را ولی نعمتانی معرفی می‌کنند که انقلاب در مرحله پیروزی و بقای خود مرهون حضور آنان است و خطاب به مجلس و دولت و همه دست اندرکاران نظام توصیه می‌کنند از هیچ اقدامی در خدمتگذاری به ملت خصوصاً مستضعفان و محرومان و ستم دیدگان که نور چشمان ما و اولیای نعم همه هستند و جمهوری اسلامی رهاورد آنان و با فداکاریهای آنان تحقق پیدا کرد و بقای آن نیز مرهون خدمات آنان است، فروگذاری نکنند…

 مدیرکل محترم بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد جناب آقای دکتر صالحی این چند سطر مرقومه از طرف اهالی روستاهای آباده، تل دراز، و آبچناران بخش محروم لوداب است که
شش سال است صدای این مردم مظلوم را هیچ مسئولی در این استان نمی‌شنود.

مگر این مردم ولی نعمتان این انقلاب نبودند لازمه توسعه امروزی و البته افزایش سطح مطالبات مردم موجب تبدیل نقاط جمعیتی روستایی و مناطق کوچک به سطوح بالاتر شده که البته در این میان برخی از این تغییرات بجز نام، دستاورد چندانی نداشته است.

روستاهای آباده، تل دراز و آبچنداران بخش لوداب، شش سال پیش باتوجه به پیگیری های که از طرف مسئولین وقت و گروه های مردمی که درخواست الحاق به حوزه شهری را داشته اند، انجام گرفت که مقدمات کار الحاق قبل از انتخابات دور پنجم شورای شهر تکمیل شد و اهالی هر سه روستای ذکر شده در انتخابات حوزه شهر، شرکت نمودند و حتی منتخبین شورای شهر در هر دو انتخابات از رای اهالی این روستاها انتخاب شدند.

اما بعد از تشکیل و شروع بکار شورا و انتخاب شهردار، مردم منتظر خدمات شهری بوده اند که حداقل از جزئی ترین امکانات حوزه شهری که همه شهرهای این مرزو بوم از آن برخوردار هستند، بهره مند شوند که متاسفانه تا به امروز این خواسته بحق شبیه رویایی برای اهالی این دیار بوده است.

قبل از قضیه الحاق در هر سه روستا دهیاری ها فعال بوده و در حد توان و اعتبارات  به انجام خدمات مشَغول بودند که موضوع الحاق مانع از ادامه فعالیت دهیاران شد و حتی وسایل نقلیه این دهیاری ها توسط شهرداری به مناقصه گذاشته شد و پول فروش این وسایل همراه با مبالغ بالایی که در حساب دهیاری ها بود به حساب شهرداری گراب واریز گردید که تا کنون یک ریال از این مبالغ در این روستاها هزینه نشده است و شهرداری هم از انجام خدمات به این سه روستا خودداری کرده است.

الان قریب به شش سال است که پیگیری‌های مردم برای تعیین تکلیف بی فایده بوده و هیچ گونه نتیجه‌ای عاید این مردم رنج دیده نشده است. حال این بلا تکلیفی منجر به از بین رفتن عدالت و ضایع شدن حقوق مردمان محروم و رنج کشیده این روستاها شده است.

جناب آقای صالحی، ما  از بی مهری دستگاههای اجرایی اعم ازشهرستان و استان گله مندیم. علیرغم اینکه بارها درد دل مردم از این موضوع به گوش ناشنوای مسئولین منعکس شده متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

جناب آقای دکتر صالحی  محضر شما معروض می‌داریم که روستاهای آباده، تل دراز، آبچناران از پرجمعیت‌ترین روستاهای بخش لوداب در حوزه مرکزی واقع شده‌اند. اینک مردم این روستاها، برخورداری از حق، حقه خویش را مرهون عنایت خاصه‌ی حضرتعالی در بررسی این موضوع می‌دانند.

لذا انتظار می‌رود این موضوع مورد اهتمام جدی حضرتعالی قرار گیرد تا اهالی محترم این روستاها از بلاتکلیفی نجات پیدا کنند تا توجهات شما به این مردم، زمینه باقیات صالحاتی برای شما باشد.

و در آخر یادآور این آیه شریفه می شویم: إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ
ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﻫﻴﭻ ﻗﻮم (ﻭ ﻣﻠﺘﻰ) ﺭﺍ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻧﻤﻰ ﺩﻫﺪ ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﻫﻨﺪ!

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا