کهگیلویه و بویراحمد

درد دل‌ زنان کارآفرین برتر دنا /بانوان سی‌سختی در حادثه سقوط هواپیما و زلزله سنگ تمام گذاشتند/ تصاویر و فیلم

به گزارش برگزیده های ایران از سی سخت، نشستی با بانوان سی‌سخت با حضور عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ،فرماندار دنا،مدیرکل امور زنان خانواده استانداری،مدیرکل صندوق کارآفرینی امید و مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در شهرستان دنا شهر سی سخت جهت تشکیل صندوق‌های خرد محلی و حمایت از تعاونی ۶۰۰ نفری زنان سی‌سخت در محل سالن شهید نجفی سی سخت برگزار گردید.

پناهی فرماندار دنا گفت:بانوان شهرستان دنا  در بحران‌های مختلف ثابت کردند که همیشه پا به پای مردان برای حل مشکلات حاضر هستند و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنند که از جمله حضورهای گسترده و موثرشان می توان سقوط هواپیما و زلزله اخیر سی سخت را نام برد که بانوان سنگ تمام گذاشتند پس می‌طلبد این قشر از جامعه مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

فرماندار دنا اظهار داشت: شهرستان دنا با ۴۵هزار نفر  جمعیت چهارمین جمعیت شهرستانی را در استان دارد که۷۶درصد جمعیت روستایی دارد، شهرستان دنا دارای۲۵۰۰۰گونه گیاهی است که از ۲۵۰۰گونه گیاهی۵۰گونه گیاه بومی منحصر به فرد مختص به دنا هست،دنا  دومین مساحت زیر کشت محصولات باغی را در استان دارد، در تولید انگور رتبه اول رادارد و در تولید گردو،بادام سیب و دیگر محصولات باغی هم بسیار خوش نام است ، شهرستان دنا در حوزه صنایع دستی پایلوت استان است و  فقط در حوزه سادات محمودی ۷۲۰۰بافنده دارد که متاسفانه به دلیل نبود بازار خرید صنایع دستی و گرانی بیش از حد وسایل مورد نیاز اولیه خیلی از این بافنده ها  از این شغل کناره گیری کردند.

پناهی گفت: شهر سی‌سخت  به دلیل مشارکت بالای مردمی در کارها به عنوان تعاون شهر استان شناخته شده است این شهرستان دارای دو تعاونی برف و آفتاب با ۵۲۰۰عضو و تعاونی آب معدنی با  ۳۲۰۰عضو است که این چنین تعاونی در سطح کشور با این تعداد اعضا بی نظیر است.

وی گفت: تعاونی زنان سی سخت که سالهاست تشکیل شده است و از زمان جنگ تا زلزله اخیر سی سخت همواره در صحنه حضور داشتند و کمک حال مردم بودند و به طور کلی  زنان همیشه پای کار بودند و هستند اما به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه بازار این زنان دچار آسیب های فراوانی  شده است، خیلی از ادارات، بانک ها و خیرین پای کار آمدند، بانک کارآفرین پای کار امد و اعلام کرد هر شخصی که بتواند یک شغل ایجاد کند تحصیلات خواهد داد.

فرماندار دنا اظهار داشت: صنعت  گردشگری در شهرستان دنا خصوصا در بحث بوم گردی می تواند بسیار موثر واقع شود که اگر نگاه ویژه ای به این صنعت شود می تواند بخش عظیمی از مشکلات بیکاری حل شود.

 

 

پناهی عنوان کرد: امیدواریم مشکلات اقتصادی تعاونی های زنان مرتفع شود که قطعه زمینی برای کشت داروهای گیاهی  قرار بود به این  تعاونی  واگذار شود ولی توسط محاکم قضایی به شخص دیگری که اسناد و مدارک زمین مذکور را داشت واگذار شد حال اگر این تعاونی زمینی مورد نظر داشته باشد می توانیم برای واگذاری آن پیگیری کنیم.

صداقت مدیر کل امور بانوان خانواده استانداری گفت:در بحث مشکلات زنان کارآفرین و سرپرست خانوار  بانک ها توانستند  وام هایی در نظر بگیرند و به آنها اعطا کنند.

صداقت اظهار داشت: یکی از اصلی ترین دلایل مشارکت زنان در جامعه تولید کسب و کار  تأسیس صندوق های خرد محلی است.

مدیرکل امور بانوان خانواده استانداری گفت: زنان سی سخت زنانی توانمند و پای کار می باشند چرا که  در برداشت محصوـلات باغی نشان دادند که  از زحمت کش ترین زنان در استان هستند  و تا به امروز هم در تمامی بحران ها خوش درخشیدند و نامی نیک از خود و جامعه زنان  به یادگار گذاشتند.

صداقت عنوان کرد: امیدواریم با نگاهی حمایت گرانه در زمینه تولید و شکوفایی برای کسب و کار زنان چاره‌ ای اندیشیده شود.

صداقت گفت: صندوق کار آفرینی امید نگاه ویژه ای به زنان کار آفرین و صندوق های خرد داشتند که امیدواریم از این پس با حمایت همه بزرگواران و پای کار بودن خود زنان شاهد پیشرفت جامعه زنان باشیم.

صداقت اظهار داشت: دفتر امور زنان خانواده استانداری در زمان زلزله  با رایزنی با خیریه شمیم مهر سبحان  تهران  در بحث ساخت منازل زلزله زدگان، وسایل مورد نیاز خانواده ها،کمک های معیشتی، تهیه ویلچر و همچنین  ایجاد کارگاههای آموزشی مختلف برای  توانمند سازی زنان این مرز وبوم گامهایی  برداشت و امید آن می رود که این همکاریها تداوم داشته باشد. 

به گزارش فارس،در این جلسه تمام زنان کارآفرین از وضعیت به وجود آمده توسط ادارات مرتبط برای آنها ابراز نگرانی می‌کردند و اظهار داشتند که ادارات استانی و شهرستانی هیچ کمکی به آنها نمی‌کنند و گاها چوب لای چرخ تولید می‌گذارند و با مانع تراشی و اعمال سلیقه‌های شخصی سعی دارند این کارآفرینان را دلسرد و ناامید کنند که جا دارد مدیر کل امور زنان خانواده استانداری و دیگر ادارات مرتبط با امور زنان با ورود به این مسأله مهم  حمایت قاطعانه خود را از این کارآفرینان اعلام کنند و نگذارند جامعه بزرگ زنان در بخش کارآفرینی به نابودی کشیده شود و تا جایی که امکان دارد دست این مادران زحمت کش که هر کدام  به نوعی در حال خدمت کردن به دولت و مردم هستند را بگیرند، حمایت کنند، تشویق کنند و تحصیلات در اختیارشان بگذارند.  

درد دل‌ زنان کارآفرین برتر شهرستان دنا

 

 

 

 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا