کهگیلویه و بویراحمد

درمان دردها را باید از مکتب قرآن گرفت

به گزارش برگزیده های ایران از چاروسا، محفل انس با قرآن مجید با حضور نوجوانان و دانش آموزان در مسجد جامع شهر قلعه رئیسی برگزار شد در این محفل نورانی قاریان بخش چاروسا  آیاتی از سوره های قرآن را تلاوت نمودند.

به گزارش فارس؛ خدای متعال قرآن  را اینچنین  معرفی می کند که یا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَتْکُمْ مَوْعِظَهٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ شِفاءٌ لِما فِی الصُّدُورِ وَ هُدىً وَ رَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنِینَ 

اى مردم! همانا از سوى پروردگارتان پند و اندرزى براى شما آمد که مایه‌ى شفا براى آنچه در سینه‌هاى شماست و هدایت و رحمتى براى مؤمنان است.

قرآن مایه‌ى پاکى روح و قلب است و روح و دل انسان را از آفات نگه می دارد. زیرا امراض روحى سخت‌تر از امراض جسمى است و هنر قرآن نیز در همین شفابخشى به امراض روحى است.
قرآن، براى تمام امراض روحى و شبهات و افکار شفاست قرآن، شفاى هر دردى است.

امام جمعه قلعه رئیسی در این مراسم با بیان اینکه درمان دردها را باید از مکتب قرآن گرفت تصریح کرد:قرآن براى همه‌ى مردم موعظه است، ولى تنها گروه حقّ‌پذیر، مشمول هدایت و رحمت الهى مى‌شوند.

امام جمعه بخش چاروسا در این محفل انس با قرآن و بیان آثار تلاوت قرآن اشاره نمود و گفت: بر اساس احادیث اهل بیت علیهم السلام  انسان در زندگی گاه دچار گناه و لغزش های کوچک و بزرگ می شود که برخی از آنان کفاره دارد، تلاوت قرآن کفاره گناهان است. قرآن بخوانید که خواندن قرآن کفاره گناهان، سپر آتش و امان از عذاب الهی است. 

وی افزود: تلاوت قرآن باعث نورانی شدن دل و خانه و زندگی می شود به بیان حدیثی از  رسول مکرم اسلام اشاره کرد  و بیان نمودخانه های خود را با تلاوت قرآن نورانی کند؛ خانه ای که زیاد در آن قرآن تلاوت شود خیر و برکتش فزونی یابد ، به اهلش فراخی رسد و نورش به اهل آسمان روشنایی دهد؛ بدان سان که ستاره های آسمان به اهل زمین، روشنایی دهند. 

امام جمعه چاروسا با بیان اینکه قلب انسان در مراحل مختلف زندگی دچار زنگارهایی می شود و اگر برای جلا دادن آن اندیشه ای نداشته باشیم ، هلاکت حتی به سراغمان می آید که یکی از بهترین این راه ها برای پاک کردن زنگارها قرائت قرآن است.

وی در پایان از حضور قاریان و دانش آموزان و خواهران و همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)  و مسئول امور قرآنی آموزش و پرورش تشکر نمود.

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا