اخبار روز

درگیری بین هواداران عمران‌خان و پلیس در حین تلاش برای دستگیری او

درگیری بین هواداران عمران‌خان و پلیس در حین تلاش برای دستگیری او

پس از صدور حکم بازداشت روز گذشته علیه عمران خان، نخست وزیر اسبق پاکستان به اتهام فروش «غیر قانونی» هدایا که از سوی مقامات این کشور به وی تقدیم شده بود، درگیری‌های شدیدی بین هواداران عمران خان و نیروهای پلیس درگرفت که تلاش می‌کردند او را دستگیر کنند.

یک کلیپ ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پلیس علیه هواداران عمران خان از گاز اشک‌آور استفاده می‌کند، در حالی که آنها به تصمیم بازداشت او اعتراض و سعی می‌کردند از آن جلوگیری کنند.

عمران خان در میان جمع کثیر هزاران نفری از هواخواهانش در شرق پاکستان در حالی حاضر شد و رهبری این گردهمایی را بر عهده داشت که دادگاه‌های اسلام آباد دو حکم دستگیری دیگر برای وی بابت عدم حضور در جلسه رسیدگی به پرونده رشوه و تروریسم صادر کرده‌اند.

یکی از احکام دستگیری عمران خان روز دوشنبه بابت پرونده فروش غیرقانونی هدایای دولتی و مخفی کردن دارایی‌ها در دوران نخست وزیری است؛ یک مورد دیگر نیز تهدید لسانی یک قاضی در تجمع سال گذشته میلادی است.

در این احکام صادره، از عمران خان خواسته شده تا در جلسه ۱۸ و ۲۹ مارس سال جاری میلادی در دادگاه حاضر شود اما هنوز مشخص نیست که آیا پلیس وارد عمل می‌شود یا خیر.

این تحولات نشان می‌دهد که دولت شریف در حال افزایش فشار بر عمران خان است که در حال حاضر برای حزب خود در انتخابات آتی دو مجلس منطقه‌ای مبارزه می‌کند. تظاهرات روز دوشنبه در شهر لاهور، جایی که عمران خان اکنون زندگی می‌کند، برگزار شد.

حزب اپوزیسیون تحریک انصاف پاکستان هم مدعی است که مقام‌ها ۸۰ مورد “پرونده جعلی” علیه خان ثبت کرده‌اند تا از نظر سیاسی نخست وزیر سابق را که جانش در معرض تهدید قرار دارد، قربانی کنند. فواد چودری، یکی از رهبران ارشد حزب مذکور گفت که تیم حقوقی عمران خان این حکم را به چالش خواهد کشید.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا