لرستان

دریافت تسهیلات و تامین مسکن مهمترین نیاز معلولان است

به گزارش خبرگزلری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن توصیه همگان به تقوای الهی و با اشاره به درگذشت عالم فقیه لرستانی، اظهار کرد: امروز صبح مطلع شدیم روح ملکوتی حاج شیخ عباسعلی صادقی به اعلاء علیین پیوست

وی خاطرنشان کرد: درباره این عالم مجاهد و فقیه بزرگ، باید کتاب‌ها نوشته و همایش‌ها برگزار شود، در این خطبه کوتاه نمی‌شود گوشه اندکی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی و اخلاقی این روحانی بافضیلت را بیان کرد.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به مجاهدت علمی و اخلاقی ۸۰ ساله شیخ عباسعلی صادقی در حوزه علمیه قم و در حوزه‌های علمیه لرستان، بیان داشت: مرحوم صادقی مجتهدی پرتلاش در تدریس معارف اسلامی، اعتقادات، احکام واخلاق اسلامی بود، مدرسی خوش بیان در تدریس همه سطوح درسی متداول در حوزه علمیه و برخورداری از کرسی تدریس درس خارج فقه و اصول در طول سالیان متمادی از برجستگی این عالم بزرگوار بود.

شاهرخی با بیان اینکه همه ما روحانیت مستقیم و یا غیرمستقیم از تلاش‌های علمی و اخلاقی مرحوم صادقی بزرگوار فیض بردیم، افزود: تواضع، سیرت نیکو و پرتلاش در حل مسائل اجتماعی، مبارزه با رژیم ستمشاهی و تحمل زندان و شکنجه، همردهی با امام راحل و مقام معظم رهبری از برجستگی‌های این عالم فقیه بود.

وی، تولیت مدرسه علمیه کمالیه در طول سال‌های متمادی و پایه‌گذاری مدرسه صادقیه از اقدامات مثمرثمر مرحوم صادقی خواند و گفت: انجام وظیفه و ایراد خطبه به عنوان امام‌جمعه در کنار مرحوم آیت‌الله حسینی میانجی و حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب اسلامی از دیگر تلاش‌های مرحوم آیت‌الله صادقی بود.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به مناسبت امروز مبنی بر تصویب قانون اساسی در ۱۲ آذر ۵۸، تصریح کرد: این روز و این مناسبت ما را باید به این اندیشه وادار کند که این قانون مترقی تبدیل به گفتمانی شود که همه اصول آن اجرایی گردد.

شاهرخی ادامه داد: قانون اساسی جمهوری اسلامی در مقایسه با قانون اساسی دیگر کشورها، قانونی مترقی و برگرفته از کتاب و سنت و میثاق بزرگ ملی و دینی انقلاب اسلامی است و راه ارتقای فرهنگی و پیشرفته همه‌جانبه عمل به این قانون اساسی است.

وی به دیگر مناسبت ۱۲ آذرماه اشاره و خاطرنشان کرد: امروز روز جهانی معلولان است که در جمهوری اسلامی قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب و کمیته‌ای برای نظارت بر اجرای این قانون تشکیل شده است.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: بسیاری از معلولان با تلاش و مجاهدت به مراحل بالایی از رشد علمی و فرهنگی و معنوی نائل شده‌اند و حضوری مفید و ارزشمند در اجتماع دارند.

شاهرخی، پرداخت تسهیلات جهت اشتغال‌زایی را از مهمترین نیازمندی‌های معلولان برشمرد و افزود: تامین مسکن، فراهم نمودن شرایط ازدواج، توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی خاص، تامین خدمات توانبخشی و مناسب‌سازی اماکن عمومی از دیگر نیازهای جامعه معلولان است.

وی به مناسبت ۱۶ آذرماه و روز دانشجو اشاره و خاطرنشان کرد: این روز را به همه دانشجویان عزیز تبریک می‌گویم، دانشجویان به عنوان انسان‌های آگاه، فهیم، بصیر و تیز بین در تاریخ کشور ما نقش ارزنده و مفیدی داشته و دارند.

امام‌جمعه خرم‌آباد بیان داشت: در روز ۱۶ آذر سال ۳۲ و پس از کودتای ۲۸ مرداد، دانشجویان تظاهرات و اعتراض‌های خود را که از شروع سال تحصیلی شروع کرده بودند، در ۱۶ آذر این تظاهرات برای رژیم پهلوی قابل تحمل نبود و منجر به شهادت سه دانشجو شد.

شاهرخی، مبارزات دانشجویان در طول سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی را موثر و تعیین‌کننده دانست و گفت: حضور دانشجویان در عرصه‌های مختلف قبل، حین و پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس و تاکنون نقش ارزشمندی را ایفا کرده و می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز نیز دانشجویان در کنار فرهنگیان و حوزویان پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی هستند و تلاش و مجاهدت‌های علمی این افراد در خودکفایی کشورمان بی‌نظیر است.

امام‌جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از خطبه‌ها به برخی مسائل مربوط به لرستان گریزی زد و گفت: در چند هفته اخیر درباره آب و تخصیص آن در چندین استان اتفاق افتاد، بخشی از مشکل پیش آمده مربوط به کم‌آبی و بخشی نیز به ضعف مدیریت برمی‌گردد.

شاهرخی تصریح کرد: باید توجه کرد راه‌حل اساسی این مشکل عزم ملی و نیازمند تقسیم کار ملی است، در استان لرستان نیز راه‌حل مشخص بوده و آن تکمیل سدهای نیمه‌تمام و اتصال شبکه آبیاری از سدها به زمین‌های کشاورزی، احداث پمپاژهای آب از رودخانه‌های دائمی به زمین‌های دیم و زهکشی مسیر آب و ابیاری قطره‌ای است.

وی، لرستان را از جمله استان‌های پربارش کشور عنوان و اظهار کرد: نیازی نیست از استان‌های دیگر آب تامین شود، بلکه نیازمند توسعه و تکمیل سدهای مخزنی هستیم.

امام‌جمعه خرم‌آباد افزود: حل مسئله آب نیازمند یک فرصت منطقی است تا دولت سیزدهم بتواند با برنامه‌ریزی کامل و علمی از این تنگنا عبور کند.

شاهرخی ادامه داد: اگرچه عده‌ای در داخل و خارج کشور در تلاش هستند که با این عنوان و با این شعار مردم را در مقابل دولت و قوای سه‌گانه قرار دهند، از این‌رو باید شیوه گفتاری، رفتاری و نوشتاری هوشمندانه باشد تا موجب تقابل و تعارض و تنش نشود.

وی با اشاره رشادت‌های مردم لرستان در دوره‌های حساس انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، ببان داشت: چنین مردمی می‌دانند که با چه شیوه‌هایی مطالبات خود را پیگیری کنند تا دشمن از دست آن‌ها عصبانی و ناکام شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: امروز هیچ تردیدی وجود ندارد که خدمت‌گزاران مردم شریف لرستان با حفظ وحدت و همدلی از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را برای توسعه استان خواهند کرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا