سلامت

در جهت توانمندسازی پرستاران و رفع موانع خدمتی آنان تلاش شود

به گزارش روز پنجشنبه برگزیده های ایران از وبدا، بهرام عین اللهی در این پیام آورده است : روز گرامی ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س)، اسوه صبر و بردباری که در کشور عزیزمان به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است، فرصت مناسبی است که از نقش بی بدیل پرستاران در نظام سلامت کشور تجلیل شود.

وی افزود: مراقبت از مردم در شرایط سخت و غیرقابل پیش­ بینی بیماری، پاسخ فوری به درخواست­ های بیماران و خانواده آنها، تحمل رفتارهای بعضاً غیر محترمان ه­ای که شرایط جسمی و روحی مراجعین ایجاب می­ کند، انجام اقدامات دقیق و حساس درمانی، مراقبت از ایمنی بیمار، مدیریت بخش­ های پرهیاهو و  پر از استرس، مراقبت از خود و همکاران زیرمجموعه، به روز رسانی دانش و انجام پژوهش، حضور در فعالیت­ های اجتماعی و خیریه، هدایت و راهنمایی بیماران، مراقبت معنوی و روشن کردن نور امید و توکل در دل بیماران، تهیه گزارش­ های متنوع و با اهمیت، برنامه ­ریزی کار نیروهای بخش و تقسیم کار بین آنها، ارائه گزارشات و پیشنهادات به پزشکان و کادر درمانی، هماهنگی و هدایت تیم درمانی برای تامین نیازهای بیمار، پیشگامی در تکریم بیماران بخصوص سالمندان، ارائه الگویی از مهربانی و شفقت در برخورد با کودکان مضطرب و نگران، کمک به آموزش و یادگیری دانشجویان، در عین حال مدیریت خانواده و رسیدگی به فرزندان، ایفای نقش آموزش دهنده و مشاوره سلامت در جامعه، تنها از انسانی ساخته است که پرستار نام دارد.

عین اللهی بیان کرد: با آنکه اقدامات ارزشمند پرستاران در شرایط عادی کشور شایسته تقدیر است، اما حضور آنان در حماسه جنگ تحمیلی  هشت ساله و همراهی آنان با مدافعین حرم نقطه عطف و افتخار آمیزی برای این همکاران عزیز در کشور ماست. اخیراً به دنبال پاندمی کووید ۱۹، صحنه دیگری از ایثار و فداکاری برای پرستاران عزیز کشور ما ایجاد شد و الحق که در این عرصه شاهد عملکرد جانانه، عاشقانه و عالمانه پرستاران در کنار سایر کارکنان سلامت بودیم. برادران و خواهران عزیز پرستار پیشتاز در صف مدافعین سلامت در دوران سخت و طاقت فرسای مقابله با بیماری که هنوز هم به پایان نرسیده، برگ زرینی از افتخار در تاریخ پرستاری کشورمان آفریدند.

وی ادامه داد: اینجانب همراه با مردم عزیز و قدرشناس ایران، ضمن تبریک این روز ارزشمند، از تلاش ­های خالصانه و عارفانه جامعه پرستاری در همه عرصه­ های بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی تقدیر کرده و به روان پاک تمامی شهدای مدافع سلامت بویژه شهدای پرستار درود می­ فرستم.

وی تصریح کرد:به همه ارکان وزارت بهداشت تاکید شده که به جهت خدمت رسانی بهتر از جنبه کمی و کیفی به اجرای برنامه ­های معاونت پرستاری کمک کنند و در جهت توانمند سازی پرستاران و رفع موانع خدمتی آنان تلاش کنند. از خداوند متعال برای شما عزیزان سلامتی و سعادت آرزومندم.

۱۳۵۲

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا