مرکزی

در نشست روسای ستادهای انتخاباتی رئیسی با استاندار مرکزی چه گذشت؟

خبرگزاری برگزیده های ایران ـ  شب گذشته  سالن جلسات استانداری مرکزی در طبقه چهارم، میزبان  روسای بیش از ۳۵ ستاد از ستادهای انتخاباتی آیت الله رئیسی در استان مرکزی بود که با هماهنگی مجمع وحدت و اندیشه اسلامی استان مرکزی گردهم آمده و مطالبات خود را از استاندار مرکزی بیان کردند.

 هیات دولت در نشست ۱۲ آبان ماه فرزاد مخلص‌الائمه را به عنوان بیست و سومین استاندار مرکزی برگزید، وی ۴۹ ساله و از نیروهای بومی استان است که دارای مدرک دکتری در رشته مدیریت و آینده پژوهی بوده و بیش از ۲۰ سال  سابقه تدریس در دانشگاه‌ها و مدارس عالی را در کارنامه خود دارد.

 

شب گذشته جمعی از  اعضای فعال ستاد انتخاباتی آقای رئیسی در مجمع وحدت و اندیشه استان در نشستی صمیمی با استاندار مرکزی گردهم آمده و از دغدغه‌ها و چالش‌های استان گفتند.

رئیس ستاد ویژه مرد میدان آیت الله رئیسی در استان مرکزی در این نشست گفت: مردم در هشت سال گذشته سختی‌ها و مشکلات بسیاری را تحمل کردند و انتظار دارند دولت سیزدهم این مشکلات را برطرف کند.

رضا عزیزآبادی افزود: مشکلات معیشتی، تورم، گرانی‌های افسار گسیخته، نا به‌سامانی‌ها، کم‌کاری‌ها طی سال‌های گذشته موجی از ناامیدی را در بین مردم رقم زد که باید این ناامیدی‌ها را برطرف و امید را در دل مردم زنده کنیم.

وی گفت: راهی جز موفقیت برای دولت نداریم، لذا همه باید دست به دست هم داده و دولت را در رفع مشکلات یاری دهیم.

 

رئیس ستاد ویژه مرد میدان آیت الله رئیسی در استان مرکزی بیان کرد: سند حکمرانی استان تدوین شده که چنانچه نیاز است ریز این سند برای مردم بازگو شود تا مردم در جریان قرار گیرند.

عزیزآبادی با بیان اینکه حلقه مشاوران استاندار باید فراتر از افراد سازمانی باشد، خاطرنشان کرد: یک گروه و یک کانال خاص نباید به استاندار مشاوره بدهد، بلکه باید استاندار مشاوران خود را از بین گروه‌های مختلف انتخاب کند.

وی بیان کرد: انتظار است استاندار مدیران جوان و بومی را برای پست‌های مدیریتی برگزیند، چراکه مدیران غیربومی خسارت‌های بسیاری به استان طی سال‌های گذشته وارد کردند.

رئیس ستاد ویژه مرد میدان  رئیسی در استان مرکزی در این نشست گفت:  استاندار نباید به نفع شخص و جریان خاص مصادره شود، چرا که این مصادره شدن موجب نابودی استان می‌شود.

 

عزیزآبادی ثبات در بازار، توجه به اصل شایسته‌گزینی در چینش نیروها، زنده کردن کارخانجات و… را از دیگر انتظارات مردم از استاندار برشمرد.

رجایی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: تکمیل هرچه سریع‌تر بیمارستان ولی‌عصر از نیازهای جدی درمانی استان مرکزی است.

وی افزود: توجه به درمان ناباروری، تامین آمبولانس بخش اورژانس، نصب و راه اندازی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا نیز از دیگر مطالبات مردم استان است.

ریحانه جلالی فعال رسانه‌ای استان مرکزی نیز گفت: اصحاب رسانه با وجود تمام سختی‌های کار رسانه‌ای فاقد مسکن هستند، این در حالی است که در دولت گذشته بارها وعده خانه‌دار شدن را از زبان مدیران تیتر رسانه‌‌هایشان کردند.

وی افزود: تشکیل دادگاه هیات منصفه مطبوعات، برخورداری از توزیع عادلانه بودجه‌های آگهی دستگاه‌های دولتی و توجه به رفاهیات این قشر از دیگر انتظاراتی است که اصحاب رسانه دارند.

جمشید زند رئیس اتاق اصناف استان مرکزی نیز ایجاد شهرک صنوف آلاینده را از خواسته‌های اصناف استان عنوان کرد.

ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی در شهر اراک، ایجاد حس همبستگی بین شهرهای مختلف استان، انتخاب فرمانداران بومی، توجه به حوزه زنان و خانواده، حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان و… از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

جلسات زیادی در سال‌های گذشته برگزار نشده است

استاندار مرکزی نیز گفت: حدود ۷۰ کارگروه و جلسه مدیریتش با استاندار مرکزی است که حجم گسترده‌ای از کار را شامل می‌شود که کار را سخت می‌کند.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: بخش زیادی از جلسات  از جمله شورای آموزش و پرورش، شورای ترافیک و… در استان برگزار نشده که باید این جلسات را ساماندهی کنیم. 

وی تصریح کرد: نیروی‌های پاکدست در میدان نیستند که وظیفه داریم این نیروها را با شتاب میدان دهیم، از هر گروه و جناحی هستند این افراد را آرام آرام به کار خواهیم گرفت، غلبه نیروهای ناپاک سطح ناکارآمدی به شدت بالابرده است.

 استاندار فقط مسول انتصابات حوزه استانداری است

استاندار مرکزی در خصوص انتصابات بیان داشت: استاندار فقط مسول انتصابات حوزه استانداری و فرمانداران است، انتخاب مدیران کل در اختیار استانداری نیست و در تعامل بین استانداری و دستگاه های اجرایی است و در سطح وزارتخانه تصمیم گیری می شود.

استاندار مرکزی بیان داشت: بعضی محدودیت‌ها از جمله به کارگیری نیروهای از بدنه دستگاه ها وجود دارد که کار را سخت کرده است، در برخی از شهرستان‌ها نیز به دلیل اختلاف ها اصرار بر انتخاب گزینه غیربومی است.
مخلص الائمه بومی گزینی را از دیگر اولویت‌های استانداری برشمرد و گفت: فرد بومی باید شناخت کامل از استان داشته باشد، اختلاف بین نیروهای ارزشی در استان زیاد است، که این اختلاف ها به صلاح استان نیست.

 

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع، صنایع استان تنها در صنایع غول پیکر و بزرگ جاده تهران خلاصه نمی‌شود و ماشین سازی، هپکو، آلومینیوم تنها صنایع استان نیستند، صنایعی مثل هپکو نماد فساد و ناکارآمدی در واگذاری غلط به بخش خصوصی است.

مرکز راهبری طرح های  محرومیت زدایی را در استان راه اندازی خواهیم کرد

مدیر ارشد استان مرکزی گفت: توجه به صنایع کوچک باید اولویت برنامه‌های توسعه ای صنعتی قرار گیرد، جای بسی تأسف است که بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی معدنی در یکی از شهرستانها معطل رفتار بی منطق ده نفر  آدم باج خوار است که به دنبال رفع مشکل هستیم

مخلص الائمه بیان کرد: استان مرکزی استان با ظرفیتی است که باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کرد.
وی گفت: در بحث محرومیت زدایی، مرکز راهبری طرح های  محرومیت زدایی را در استان راه اندازی خواهیم کرد، هیچ اعتقادی به  ساختار سنتی دیوان سالاری استان ندارم، کار تحولی از نظام اداری بر نمی‌آید، نظام اداری فعلی تنها می تواند امور جاری مردم را پیش ببرد.

دیپلماسی اقتصادی استان را شروع کردیم

استاندار مرکزی ادامه داد: دیپلماسی اقتصادی استان را شروع کردیم، با سه کشور رایزنی کردیم، ظرفیت خوبی داریم که باید از این ظرفیت ها به درستی استفاده کرد.

مخلص الائمه گفت: اجازه نخواهیم داد حواشی بر متن کار تاثیرگذارد، برخی مسایل که فرعی تشخیص داده شود از اولویت ما خارج خواهد بود.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه هم آرمانگرایی را پیشه داریم و هم از واقعیت ها دور نخواهیم ماند، اظهار کرد: در هشت سال گذشته هیچ جایی نامی از تعاون برده نشد، معاونت تعاونی ها باید در وزارتخانه ها شکل بگیرد ، بخش تعاون از بخش های مهم اقتصادی است.

برای حل مشکل جهرم با جدیت تلاش خواهیم کرد

وی در خصوص مشکلات کوی جهرم گفت: برای حل مشکل جهرم با جدیت تلاش خواهیم کرد، فرمانداری جهادی را برای شهرستان اراک انتخاب خواهیم کرد که به تمام مسائل شهر اراک رسیدگی کند و به این مسائل بپردازد.

استاندار مرکزی بیان داشت: من هم مانند مردم و شما دغدغه دارم و نگران مشکلات هستم اما به آینده برای حل مشکلات به شدت امیدوار هستم ، در حوزه  آلودگی هوای اراک  تردد خودروهای سنگین  باید از طریق کمربندی به خارج شهر هدایت شوند، خروج صنایع آلوده از محدوده شهری در دستور کار است، در جلسه شورای گفت‌و‌گو مصوب کردیم ۳۰ هکتار زمین برای صنوف مزاحم اختصاص یابد که صنایع که شاید برخی آلاینده هم نیستند ولی به هرحال صنوف مزاحم قلمداد می‌شوند تغییر مکان خواهند داد.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا