Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
در نشست علنی امروز مجلس چه گذشت؟/ از تعامل با دولت درباره معلمان تا طرحی برای جلوگیری از تجمل‌گرایی - خبرگزاری برگزیده های ایران
سیاسی

در نشست علنی امروز مجلس چه گذشت؟/ از تعامل با دولت درباره معلمان تا طرحی برای جلوگیری از تجمل‌گرایی

به گزارش خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، نشست امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با یک نشست غیرعلنی با حضور مسعود میرکاظمی رئیس برنامه و بودجه و میثم لطیفی رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور آغاز شد.

بعد از این نشست تقریبا دو ساعته، نشست علنی با حضور ۲۴۳ نفر آغاز شد و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس توضیح داد: مجلس امروز از ساعت ۵ دقیقه به ۸ جلسه داشته و از دو ساعت قبل و پیش از آغاز جلسه رسمی مجلس مسائل مختلف مورد بررسی قرار داد.

** در نشست غیرعلنی چه گذشت

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه که با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، موضوع رتبه بندی معلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد که ما در سال جاری ۲۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان تخصیص خواهیم داد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در نهایت بنا شد تا لایحه رتبه بندی معلمان به کمیسیون ارجاع شود تا با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه با توجه به میزان اعتباری که بناست در سال جاری برای این برنامه تخصیص یابد و برنامه‌های انجام شده مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نتیجه بررسی‌ها تا ۱۰ روز دیگر به صحن مجلس ارائه شود.

 **رتبه بندی معلمان به کمیسیون آموزش ارجاع شد

مجلس در ادامه نشست علنی خود گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان و رسیدگی به تقاضای فوریت طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار را در دستور کار داشت.

نخستین دستور امروز بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان بود که نمایندگان پیش از این ۳ ماده آن را در جللسات علنی پیشین به تصویب رسانده بودند و در نشست امروز به دلیل مبهم بودن ماده ۴ این لایحه، با ارجاع آن به کمیسیون آموزش موافقت کردند. پس از ارجاع لایحه رتبه بندی به کمیسیون، رئیس مجلس تاکید کرد که کمیسیون حداقل طی ۱۰ روز ابهامات را رفع کند تا لایحه دوباره به صحن بازگردد.

در جریان بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان، سیدمحمد حسینی معاون حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور، طی نامه‌ای میثم لطیفی رئیس سازمان امور استخدامی کشور را به عنوان نماینده دولت برای بررسی این لایحه جهت حضور در جلسات صحن و کمیسیون‌ها به مجلس معرفی کرد.

**لایحه رتبه‌بندی معلمان در ۴۵ روز آینده نهایی می‌شود

در حاشیه نشست علنی هم علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از موافقت دولت با تخصیص ۲۵ هزار میلیارد تومان جهت رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان در ۴۵ روز آینده نهایی می‌شود.

** مخالفت مجلس با بررسی فوری طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی 

تقاضای تعدادی از نمایندگان برای بررسی فوریت دار طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی دستور کار بعدی مجلس بود اما بعد از بحث و بیان دیدگاههای مخالفان و موافقان در نهایت طرح مذکور به صورت عادی در دستور کار قوه مقننه قرار گرفت.

 محمدرضا صباغیان در تشریح اهمیت بررسی تقاضای دوفوریت در مورد طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار گفت: شوراهای اسلامی کار، پل ارتباطی بین کارگران و کارفرماها هستند اما متأسفانه مشاهده می‌شود این تشکل های کارگری هیچ قدرتی ندارند لذا کارگران به راحتی اخراج می‌شوند و مدت‌ها حقوقی دریافت نمی‌کنند.

محمدرضا میرتاج الدینی در مخالف با بررسی تقاضای دوفوریت این طرح گفت: نمی‌توان در عرض ۴۸ ساعت موضوعی چنین با اهمیت را بررسی و معضلات آن را حل و فصل کرد. 

موسی غضنفرآبادی دیگر مخالف بررسی تقاضای دوفوریت این طرح رسیدگی غیرسنجیده به این طرح را موجب زیان سرمایه‌گذار و حتی کارگر دانست.

اما علی بابائی کارنامی موافق این درخواست با اعلام موافقت فراکسیون کارگری مجلس با این طرح اعلام کرد: با توجه به مباحثات مربوط به فصل ششم قانون کار و اهمیت تشکل های کارگری در واحدهای تولیدی جهت صیانت از حقوق کارگران در مسائل مبتلا به در کنار کارفرمایان، کارگران نیز می خواهند نقطه نظرات ومسائل کارگری خود را به صورت مسالمت آمیز به دولت و دستگاه های دولتی ذیربط انتقال دهند.

** رد بررسی اولویت‌دار طرح استفساریه مدت مسئولیت اعضای هیأت مدیره اصناف

بررسی اولویت‌دار طرح استفساریه تبصره (۱) ماده (۲۲) قانون نظام صنفی کشور  درباره مدت مسئولیت اعضای هیأت مدیره اصناف، دستور بعدی نشست علنی امروز مجلس بود که البته نمایندگان با آن مخالفت کردند.

صدیف بدری به عنوان نماینده متقاضیان در تشریح این استفساریه گفت:  سال ۸۲ اصلاحیه‌ای به قانون نظام صنفی کشور افزوده شد که بر اساس تبصره (۱) ماده (۲۲) آن محدودیت‌هایی در مدت مسئولیت اعضای هیأت مدیره اعمال شد یعنی مدت مسئولیت اعضای اتحادیه‌ها از تاریخ انتخاب ۴ سال است و اعضای مذکور بیش از دو دوره متوالی یا ۴ دوره متناوب نمی‌توانند عضو هیأت مدیره‌ها شوند. در این استفساریه آمده آیا قانونی که در سال ۸۲ تصویب شده به ماقبل هم تسری می‌یابد یا عطف به ماسبق می‌شود یا نمی شود.

** اعلام وصول اصلاح قانون جلوگیری از تجمل‌گرایی

در ادامه جلسه طرح‌های اعلام وصولی از سوی هیات رئیسه اعلام شد که در میان آنها طرح اصلاح قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه‌های غیرضروری و جلوگیری از تجمل‌گرایی و طرح استفساریه قانون نحوه پرداخت عیدی کارکنان دولت و نحوه تسری آن به کارگران شاغل و مشمول قانون کار در دستگاه‌های اجرایی قابل توجه است. 

**تذکر درباره محرومیت‌های تهران در صحن مجلس

در بخشی از نشست علنی امروز مجلس، مالک شریعتی نیاسرنماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، با اشاره به برخی مشکلات استان تهران و کلانشهر تهران اظهار داشت: برخی تصور می کنند استان تهران، شهر تهران و حاشیه پایتخت، هیچ مشکل و محرومیتی ندارد و تصور می کنند که نمایندگان تهران نیز اشرافی به معضلات حوزه انتخابیه خود ندارند، در حالی که تهران به ولنجک و سوهانک و نیاوران و لواسان خلاصه نمی شود؛ استان تهران، بهارستان، مرتضی‌گرد و اسلامشهر و پیشوا، دولتخواه و چهاردانگه هم دارد.

وی با اشاره به وجود برخی جلوه‌های محرومیت در استان تهران گفت: با وجود اقدامات خوبی که در زمینه محرومیت‌زدایی انجام شده،‌ اما برخی از سیاست های غلط اقتصادی موجب افزایش محرومیت شده، به گونه ای که اثر کارهای جهادی از بین رفته است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس تصریح کرد: برخی از مناطق جنوب و حاشیه تهران از ساخت و ساز غیرمجاز، فقدان لوله‌کشی آب و گاز و تکمیل تصفیه‌خانه باقرشهر رنج می‌برند.

زنگ پایان نشست علنی امروز ساعت ۱۱ و ۴۹ دقیقه نواخته و اعلام شد که نشست علنی بعدی مجلس روز سه شنبه ۱۱ آبان ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا