هرمزگان

دستاوردهای سفر کمیسیون انرژی مجلس به لاوان چه بود؟ +عکس

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، اعضای کمیسیون انرژی مجلس طی سفر به جزیره لاوان از تاسیسات نفتی این جزیره بازدید و با مردم بومی، معتمدین و اعضای شورای اسلامی لاوان دیدار و گفتگو کردند.

در این سفر اعضای کمیسیون انرژی موافقت وحمایت خود را برای احداث پالایشگاه جدید لاوان اعلام نمودند که در صورت تحقق این امر ۵ هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد و از خام فروشی نفت نیز جلوگیری می گردد.

 

همچنین اعضای کمیسیون و مدیران تاسیسات نفتی لاوان در اجتماع مردم جزیره حضور یافتند. 

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان و نائب رئیس کمیسیون انرژی در این دیدار، با بیان اینکه بیکاری و محرومیت مردم بومی جزیره لاوان در جوار تاسیسات نفتی در شان نظام اسلامی نیست خواستار تجدید نظر جدی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی توسط پالایشگاه لاوان و شرکت نفت فلات قاره شد. 

 

همچنین در این دیدار مقرر شد پالایشگاه لاوان و شرکت نفت فلات قاره نسب به احداث یک مدرسه ۶ کلاسه، تکمیل و تجهیز خانه بهداشت، ساخت سردخانه و غسالخانه، اختصاص ٢٠ میلیارد ریال به زمین فوتبال چمن مصنوعی،  ٢٠ میلیارد ریال جهت احداث پارک و فضای سبز، ٢٠ میلیارد ریال جهت تجهیز لوازم ورزشی و آموزشی و اختصاص ۵٠٠ تن قیر جهت آسفالت معابر جزیره لاوان اقدام کند.

همچنین اعضای کمیسیون انرژی مدیران تاسیسات نفتی لاوان را مکلف کردند تا کلیه فارغ التحصیلان رشته‌های فنی بومی لاوان را در مجموعه های نفتی این جزیره استخدام کنند.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار ابراز امیدواری کرد با اجرای این پروژه‌ها بخشی از عقب ماندگی زیرساخت‌های لاوان جبران شود. 

در پایان این سفر مدیرکل امور مجلس وزارت نفت و احمد مرادی نائب رئیس کمیسیون انرژی به عنوان مسئولان پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات حوزه مسئولیت اجتماعی تاسیسات نفتی در جزیره لاوان انتخاب شدند.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا