مرکزی

دسترسی غیرمجاز به پنل کاربری انتخاب رشته کنکور سراسری

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک به نقل از پایگاه خبری پلیس احسان آنقی گفت: در پی شکایت دو شهروند اراکی مبنی بر اینکه کد رشته انتخابی دانشگاه آن‌ها تغییر کرده و باعث به هم خوردن برنامه ریزی تحصیلی آنها شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: افراد شاکی در اظهارات خود بیان داشتند که فردی ناشناس به پنل سازمان سنجش آن‌ها دسترسی گرفته و تغییر کد رشته انتخابی کنکور این دو نفر، منجر به عدم قبولی آنان در رشته و دانشگاه مورد نظرشان شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع،کارشناسان پلیس فتا به سرعت بررسی های لازم را انجام داده و متهم را در شهرستان اراک شناسایی کردند.

آنقی اظهار داشت: متهم که دوست مشترک هر دو شاکی بود به پلیس فتا احضار و به سوء استفاده از اطلاعات هویتی دوستانش و دسترسی به پنل کابری آنها و اقدام به تغییر رشته‌های انتخابی انها اعتراف کرد که در این مورد پرونده‌ای تشکیل و به مرجع قضائی معرفی شد.

وی در پایان بیان داشت: شهروندان اطلاعات حساب، مدارک هویتی و رمزهای پنل‌های خصوصی خود را در اختیار شخص دیگری قرار ندهند و توجه داشته باشند که هرگونه بی احتیاطی منجر به مشکلات و پشیمانی خواهد شد.

انتهای  پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا