البرز

دستفروشانی که از صاحبان مغازه سرمایه‌دارتر هستند!

به گزارش برگزیده های ایران از فردیس، در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر فردیس که ظهر امروز در سالن جلسات شورا برگزار شد، رییس اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان فردیس مهمان اعضای این کمیسیون بودند.

در این جلسه که با محوریت هم اندیشی، تبیین فرصت‌ها و کاهش تهدیدها در خصوص اجرای طرح ساماندهی دستفروشان سطح شهر برگزار شد، رییس اتاق اصناف شهرستان فردیس از اعلام آمادگی بازرسان اتحادیه‌ها، اتاق اصناف و بسیج اصناف در راستای طرح مذکور و جمع آوری بساط گستری برخی کسبه در معابر عمومی شهر خبر داد.

شمسی سخایی، رییس اتاق اصناف شهرستان فردیس، بساط گستری و دستفروشی در معابر اصلی را تهدیدی اجتماعی و در برخی موارد تهدیدی امنیتی برای سایر شهروندان بیان کرد و گفت: سرمایه برخی از دستفروشان و افرادی که بساط می‌کنند از بسیاری از واحدهای صنفی، به مراتب بیشتر است.

وی با بیان این نکته که اکثر واحدهای صنفی بدلیل اجاره بالای محل کسب و کاهش درآمد در شرایط کرونایی مجبور به جمع آوری شغل شده‌اند، گفت: موضوع جمع آوری بساط گستران و دستفروشان در مقابل واحد های صنفی، اولین خواسته ی اصناف است. همچنین تداوم طرح مذکور تا ساعات پایانی شب تکمیل کننده اجرای آن خواهد بود.

همچنین در این جلسه بر وجود گزارش‌های متعدد در خصوص معضلات دستفروشی مبنی بر فروش کالای قاچاق، توزیع مواد مخدر، حمل اسلحه سرد و گرم و حضور دستفروشان شهرهای اطراف در فردیس تأکید شد.

لازم به ذکر است که پس از تبادل نظر و ارائه گزارش ها و نظرات، طرح ساماندهی دستفروشان سطح شهر فردیس توسط اعضای کمیسیون خدمات شهر، تصویب و مقرر شد روز یکشنبه در صحن علنی شورا مطرح گردد.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا