اخبار روز

دستور افزایش تولید یک سلاح از سوی وزیر دفاع روسیه

دستور افزایش تولید یک سلاح از سوی وزیر دفاع روسیه

به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور به یک کارخانه در مسکو دستور داد تا حجم تولید تسلیحات با دقت بالا را ۲ برابر کند.

وزیر دفاع روسیه ضمن بازدید از کارخانه «تسلیحات موشکی تاکتیکی» که در حوزه دفاعی در مسکو فعالیت می‌ کند، بر فرآیند تولید سلاح‌ های نوینی که در این کارخانه وارد تولید انبوه شده اند، نظارت کرد.

«سرگئی شویگو» با مدیران کارخانه مذکور نیز دیدار و گفتگو کرد.

این مقام ارشد دفاعی روسیه با دستور ۲ برابر کردن تولید تسلیحات با دقت بالا اضافه کرد: تسلیحاتی که امروز به نمایش گذاشته شده است شایسته و سزاوار توجه بسیاری است.

وی افزود: این تولیدات نه تنها در دست دشمن بلکه در نیروهای مسلح دیگر کشورها نیز یافت نمی‌ شود.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌ گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا