اخبار روز

دستور رهبر کره شمالی برای پرتاب ماهواره‌های شناسایی

دستور رهبر کره شمالی برای پرتاب ماهواره‌های شناسایی

خبرگزاری یونهاپ، رهبر کره شمالی در بازدید از آژانس توسعه فضایی این کشور گفت همانطور که پیونگ یانگ وعده داده بود آمادگی ها برای پرتاب ماهواره جاسوسی تا پایان این ماه کامل می شود.

وی در دستورکار وظایف نظامی سازماندهی کمیته آماده سازی پرتاب ماهواره اعلام کرد این کمیته از تکمیل ماهواره شناسایی نظامی شماره ۱ که قرار است در ماه آوریل پرتاب شود اطمینان حاصل کنند و مراحل نهایی آمادگی ها را تسریع و قاطعانه ظرفیتی برای ماهواره با قابلیت جمع آوری اطلاعات را با ارسال چندین ماهواره شناسایی در مدارهای متفاوت به شکل پیوسته در آینده تاسیس کنند.

رهبر کره شمالی همچنین تاکید کرد پرتاب و عملیات ماهواره شناسایی مهم ترین وظیفه ضروری در حال حاضر است تا بدین ترتیب به تقویت تاثیرگذاری نظامی در جنگ بازدارندگی در برابر کره جنوبی و آمریکا که موقعیت نظامی شان را در برابر کره شمالی تقویت می کنند بپردازند.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی کره شمالی از آزمایش ” مهم مرحله آخر ” و امکانات پرتاب موشکی برای فرستادن ماهواره شناسایی نظامی در مدار زمین خبر داده بود.

گزارش امروز درباره ماهواره شناسایی نظامی کره شمالی در بحبوحه افزایش تنش ها در شبه جزیره کره منتشر شده است. کره شمالی از تاریخ ۷ آوریل ( ۱۸ فروردین) از پاسخگویی به تماس های عادی و منظم خطوط ارتباطی نظامی میان دو کره سرباز زده است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا