گیلان

دستپاچگی و شتاب‌زدگی شورای شهر شفت برای انتخاب شهردار؟!

به گزارش برگزیده های ایران از شفت، کمتر از یک ماهی از موافقت همه اعضای شورای شهر شفت با کناره‌گیری یاسر شادفرد از سمت شهرداری می‌گذرد و همچنان تکلیف این شهر کمتر برخوردار و تقریباً توسعه‌نیافته کشور بدون شهردار است.

شهر شفت در حالی کمتر از دو ماه پس از آغاز به کار شورای ششم شهردارش را ازدست‌داده که سه تن از اعضای شورا بر ابقای شادفرد رأی موافق و در اقدامی قابل‌تأمل با پنج رأی موافق با رفتنش موافقت کردند!

با استعفای شهردار شفت، تلاش‌های شورای اسلامی ششم این شهر برای تعیین شهردار از سر گرفته شد و دو گروه دونفره و سه‌نفره در این کرسی شهری تلاش کردند تا گزینه خود را برای پیشبرد امور شهری بر مسند شهرداری بنشاند.

همگان آگاهند که اعضاهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در آغاز کارشان قسمی یادکرده تا در برابر کلام‌الله مجید با تکیه‌بر شرف انسانی خود در حفظ امانت و انجام هرچه بهتر وظایفشان و خدمت به مردم کوشا باشند، قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات کنند و در همه زمینه‌ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادام که در شورای اسلامی شهر عضویت دارند در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایند.

برگزاری نشست های اضطراری و فوق العاده تعیین شهردار، آبستراکسیون تعدادی از اعضای شورا، بیانیه بازی توسط برخی از اعضای شورا و نهایتاً تماشای مردم شهر از وضعیت پدید آمده بخشی از روندنگاری فعالیت چند ماه اخیر شورای اسلامی شهر محروم شفت است.

مردم شفت از نابسامانی‌ها در این شهر شفت سخن می‌گویند که پروژه‌های داشته و نداشته شهرداری شفت براثر همین اوضاع آشفته برزمین‌مانده و بساط سوءاستفاده برخی‌ها در فقدان شهردار در سطوح مختلف آشکار و نهان دیده می‌شود و همچنان نزاع سیاسی یا غیرسیاسی منتخبان مردم ادامه دارد.

 در جدیدترین اقدام نیز، امیر سامان صادقی، سخنگوی شورای اسلامی شهر شفت در جمع خبرنگاران از فراخوان انتخاب شهردار خبر داده و گفته است افرادی که شرایط عمومی و اختصاصی بر اساس آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی شهرداران را دارند می‌توانند تا پایان وقت اداری روز یکشنبه هفته جاری، برنامه‌ها و درخواست کتبی خود را برای نامزدی به دفتر شورای شهر تحویل دهند..

صادقی گفته که در روز دوشنبه هفته جاری با هماهنگی رئیس شورا جهت ارائه و دفاع از برنامه‌های خود در صحن شورا حضور پیدا کنند.

سخنگوی شورای شهر شفت همچنین اعلام کرده که نشست انتخاب شهردار شفت با حضور چراغی، فرماندار شفت در صحن شورا برگزار خواهد شد.

حال بماند که در این فرصت کوتاه نه زمانی برای اطلاع‌رسانی فراخوان انتخاب شهردار برای شفت کافی است و نه زمان اجازه می‌دهد که کاندیداتوری تصدی شهرداری شفت برنامه‌های خود را تدوین و جهت پذیرش اعضای شورا تقدیم آن‌ها کند که این مسئله نیز خود شتاب‌زدگی و دستپاچگی دیگر برای اعضای شورا به‌حساب می‌آید و باید تبعات و پیامدهای منفی و مثبت آن را متقبل شوند و به شهروندان و افکار عمومی پاسخگو باشند.

آنچه انتظار به‌حق مردم است، ایجاد آرامش نسبی بین اعضای شورا و به‌پیش بردن امورات مهم شهر در حال احتضار شفت است که یک مطالبه عمومی است و باید بدون سیاسی‌کاری، حزب‌بازی، منفعت‌طلبی و حب و بغض‌ها از سر گرفته شود.

تعیین شهردار و نشستن بر مسند شهرداری یک پروژه نسبتاً طولانی و زمان‌بر است و این در حالی است که در آستانه فصل سرما و بعد از آن نوروز نیز قرارگرفته‌ایم و وضعیت شهر به این حد برای مردم غیرقابل‌تحمل شده است.

به اذعان مردم شفت، عدم حضور در نشست های شورا، جلب رضایتمندی افراد پشت صحنه، صدور بیانیه‌های متعدد و مشغول کردن افکار عمومی شهر و هدایت آن‌ها به این موضوعات کم یا بی‌ثمر، تنها فرصت‌سوزی و البته به بطالت رفتن اوقات اعضای شورا و شهروندان است.

وضعیت پدید آمده در شهر شفت شاید به سبب ندانم کاری‌های عده‌ای از اعضای شوراهای کنونی و پیشین باشد که وضعیت شهر را به این حد از عقب ماندگی نزدیک و از شتاب توسعه دور کرده‌ اما آنچه که لازم است وحدت کلمه، برگشتن به اصل قانون، احترام به نظر مخالف، تلاش و ممارست بی وقفه، جذب سرمایه گذار، استفاده از نخبگان و دلسوزان برای گیشبرد امور شهر شفت است.

اعضای شورای اسلامی شهر شفت باید به یاد داشته باشند که همه رفتارشان در حافظه تاریخی مردمان این دیار نقش بسته و مهم از همه این موار خداوند متعال ناظر به اقدامات آن‌ها پس از قبول مسؤولیت در حوزه شورای اسلامی شهر است.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا