البرز

دستکاری‌های پروژه همت منجر به سیلاب در شهرک جهان نما شد

غلامرضا رضوانی، معاون خدمات شهر و محیط زیست شهرداری کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص بارندگی‌های اخیر در کرج، گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کلیه مدیران و معاونان ۱۰ منطقه شهرداری کرج آماده باش بودند و مشکل خاصی جز در منطقه کلاک پیش نیامد. 

وی افزود: در کلاک بالا و شهرک جهان نما به دلیل بارندگی در بالادست  گل و لای وارد بخشی از شهر شده بود، بعد از احداث سدبند ها توسط نیروهای آبخیزداری گل ولای و روان آب هد  وارد شهر شده بود. اما بر خلاف دو سال پیش که در شرایط مشابه، پاکسازی منطقه یک هفته طول کشیده بود، خوشبختانه کمتر از ۱۰ ساعت منطقه پاکسازی شد و مشکلی  برای کسی به وجود نیامد. 

معاون خدمات شهر شهرداری کرج دلیل سیلاب شهرک جهان نما را دستکاری آبراهه‌های طبیعی در  مسیر احداث اتوبان همت، اعلام کرد و گفت: در زمان احداث پروژه  برخی از راه آب ها دستکاری و برخی  بسته شده  است. مسیرهای طبیعی دستکاری و مسیرهای جدید ایجاد شده است که این امر  موجب بروز مشکل آبگرفتگی در مناطق فوق شد. 

وی افزود: در بازدید از  زیرگذر اتوبان همت مشخص شد؛  راه آب‌های جدید احداث شده اما آب پس از زیرگذر اتوبان بلاتکلیف مانده است که با تدابیر انجام شده آب  به سمت پارک جهان نما هدایت شد. در پارک جهان نما محل ذخیره آبی مشخص شده که در صورت وقوع سیلاب در این بخش ذخیره شود تا هم مشکلی در شهر پیش نیاید  و هم آب ذخیره شده قابل استفاده باشد.

رضوانی با بیان اینکه در بقیه مناطق شهرداری کرج  مشکل خاصی اعلام نشده است، گفت: تدابیر لازم برای پیشگیری از آبگرفتگی ها و وقوع سیلاب در شهر انجام شده است. چند راه آب اساسی مثل رودخانه دراز رود و دلمبر در شهر داریم که پیش بینی‌های لازم برای جلوگیری از وقوع سیلاب در این مناطق  انجام شده است. حتی مشکل چندساله در منطقه سیاه جوب با تدابیر انجام شده در خصوص لابروبی و لوله گذاری حل شده و در بارندگی اخیر هیچ موردی از آبگرفتگی در این منطقه گزارش نشده است. 

وی افزود: متاسفانه در لایروبی از رودخانه‌ها بیش از ۸ کامیون زباله و نخاله از داخل رودخانه خارج کردیم و لوازمی مثل تکه‌های مبل، فرش و لاستیک و غیره در داخل رودخانه بود. از شهروندان تقاضا داریم در صورت وجود لوازم اضافی در منازل با شهرداری تماس بگیرند و از ریختن زباله و نخاله در داخل رودخانه خود داری کنند.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا