البرز

دستگاه‌های اجرایی حق دخالت در تبلیغات نامزدها را ندارند

دستگاه‌های اجرایی حق دخالت در تبلیغات نامزدها را ندارند

به گزارش برگزیده از البرز، یحیی رمضانی اظهار کرد: قانون‌گذار در ماده ۱۳ قانون دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده تا امکانات و نیروهای خود را در صورت نیاز به انتخابات تخصیص دهند و به محض تمام شدن انتخابات، این امکانات و نیروها به دستگاه‌ها عودت داده ‌شود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم مشارکت همه جانبه تمام دستگاه‌ها در انتخابات بیان کرد: اگر دستگاهی به دلایل ناموجه از در اختیار قرار دادن امکانات و نیروهای خود استنکاف کرد، تخلف داشته و سازمان بازرسی باید ضمن تذکر به دستگاه مربوطه با آن دستگاه برخورد قانونی داشته باشد.

رئیس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های کرج، فردیس و اشتهارد تصریح کرد: دستگاه‌ها و نیروهای دستگاه‌ها، حق دخالت در تبلیغات نامزدها را ندارند و فقط امکانات و فضای دستگاه‌ها تحت نظارت هیات بررسی تبلیغات انتخابات استان مورد استفاده نامزدها قرار می گیرد.

رمضانی در ادامه یادآور شد: فعالیت‌های انتخاباتی در ساعات اداری و با امکانات اداری ممنوع و در صورت مشاهده به شدت برخورد می شود؛ دستگاه‌ها و کارکنان این مجموعه‌ها به هیچ عنوان حق دخالت در تبلیغات انتخاباتی نامزد خاصی را ندارند.

وی عنوان کرد: مجریانی که در دستگاه‌های دولتی خدمت می‌کنند ممکن است گرایش خاص خود را داشته باشند ولی باید هیچ گونه شائبه‌ای مبنی بر طرفداری از نامزد خاصی را نداشته باشند چون در صورت مشاهده این موضوع برخورد قانونی صورت می گیرد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا