کرمانشاه

دستگاه‌های «ایکس.ری» در پایانه خسروی افزایش می‌یابد

دستگاه‌های «ایکس.ری» در پایانه خسروی افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار برگزیده کرمانشاه، محسن کوشش‌تبار ظهر امروز یکشنبه (یکم بهمن ماه) در پایانه مرز خسروی اظهار کرد: در دولت سیزدهم توجه به سیاست همسایگی و دیپلماسی اقتصادی با محوریت همسایگان مورد تأکید است.

وی افزود: عراق مهمترین طرف تجاری جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که این اهمیت مرز خسروی را نیز ثابت می‌کند و طرح جامع گمرک خسروی در اولویت است که باید پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تصریح کرد: این موضوع با توجه به حجم مبادلات تجاری در مرز خسروی، باید حتما پیگیری شود.

وی عنوان کرد: با توجه به‌ اینکه در رقابت لحظه‌ای صادرات با رقبا در منطقه هستیم باید از موانعی که توقف در سرعت صادرات ایجاد می‌کند جلوگیری شود.

کوشش‌تبار بیان کرد: نداشتن آزمایشگاه استاندارد در مرز خسروی از دیگر موضوعات قابل پیگیری است که باید حتما از طریق دولت و یا حتی بهره‌گیری از بخش‌های خصوصی پیگیری شود.

وی ادامه داد: مرز خسروی یکی از پایانه‌های رسمی و بین‌المللی غربی ایران است که در شهرستان قصرشیرین واقع شده‌ است و ارتباط زمینی ایران و بخش عربی عراق توسط این مرز برقرار است.

کوشش تبار بیان کرد: طرح جامعیت یکی از مهمترین مباحثی بود که برای مرز خسروی مورد پیگیری قرار گرفت و خواسته ما برای مرز خسروی اجرای این طرح خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: با توجه به نیاز سنجی‌های انجام شده از سوی مسئولان استانی و مدیرکل گمرک یکی از الزامات و نیازهای این مرز تبدیل ساختار گمرک خسروی از اداره به اداره کل است چرا که روزانه در مسیر رفت و برگشت بیش از ۶۰۰ دستگاه کامیون در مرز خسروی تردد دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه اندازی دستگاه‌های ایکس‌.ری در مرز خسروی یکی از نمونه‌های موفقی بود که پیگیری شده و اکنون در حال رایزنی و هماهنگی برای خریداری این دستگاه‌ها هستیم.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا