خراسان شمالی

دستگاه قضایی با موارد ترک فعل مدیران به‌طورجدی برخورد می‌کند

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان که رؤسای دانشگاه‌های مرکز استان نیز حضور داشتند؛ مهم‌ترین مسائل و مشکلات سال تحصیلی جدید مطرح و حسب مورد بررسی قرار دادند.

ساماندهی ناوگان حمل‌ونقل و سرویس‌های ایاب و ذهاب و واکسیناسیون دانشجویان ، اصلاح مسیرهای تردد بین دانشگاه و داخل شهر ،احیاء و مدیریت هدفمند خوابگاه‌های بخش خصوصی، استفاده بهینه از ظرفیت مازاد مکان‌های آموزشی دانشگاه‌های غیردولتی ازجمله مهم‌ترین موضوعات مطروحه در این نشست به شمار می‌رفت.

رئیس‌کل دادگستری استان، دانشجویان را ازجمله مهم‌ترین گروه‌های فرهیخته جامعه دانست و با تأکید مضاعف بر ضرورت توجه به مطالبات و اهتمام جدی در رفع مشکلات آنان اظهار کرد: توجه به این قشر فرهیخته و مطالبه گر باید در ردیف اولویت‌های مسؤولین  باشد تا آن‌ها بتوانند در یک شرایط ایده آل به تحصیل پرداخته و آینده‌ای درخور شأن این مملکت بسازند  و افتخارات زیادی را در تمامی زمینه‌های علمی و پژوهشی رقم بزنند.

وی به تلاش دشمنان در اعمال‌نفوذ در بین اقشار تحصیل‌کرده ازجمله دانشجویان و دانشگاهیان و همچنین نخبگان اشاره و بیان کرد: رواج روشنفکری غربی ازجمله مخاطراتی است که روشنگری استادان و بزرگان جامعه علمی و دینی کشور را در  جهت خنثی‌سازی این نوع توطئه‌ها می‌طلبد چراکه به‌وضوح مشخص است که این خطوط فکری  در تلاش هستند با ترویج و نهادینه‌سازی روشنفکری اسلامی افکار عمومی را منحرف کنند و اهداف شوم و پلید خود را جامه عمل بپوشانند.

مقام عالی قضایی استان توجه به‌سلامت دانشجویان ازجمله موضوع واکسیناسیون آنان را یکی دیگر از مهم‌ترین اولویت‌ها برشمرد و از مسؤولین دانشگاه‌ها و دست‌اندرکاران حوزه سلامت خواست تا نسبت به واکسیناسیون دانشجویان توجه ویژه داشته باشند تا روند تحصیل این عزیزان با اختلال مواجه نشود.

جعفری با اشاره به استفاده مناسب از ظرفیت‌های موجود برای رفع مشکلات جاری انجام اقدامات جهادی و تلاش شبانه‌روزی را به‌عنوان راه‌حل مشکلات برشمرد و بیان کرد: به کار بردن کلماتی مانند نمی‌شود و نمی‌توانیم  نه‌تنها مورد انتظار ما نیست بلکه دور از شأن یک مسؤول جهادی و انقلابی نیز است.

وی با اشاره به ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی، قانون را فصل الخطاب همگان دانست و ضمن هشدار جدی در خصوص عواقب ترک فعل مدیران و مسؤولین گفت: هر مدیری در هر جایگاه و مقام و موقعیتی که باشد چنانچه با تساهل و تسامح و قصور و سهل‌انگاری مرتکب فعل یا ترک فعل مجرمانه شود دستگاه قضایی بدون اغماض و مماشات با او برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ن/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا