چهارمحال و بختیاری

دستگاه قضا برای پیشبرد عملکرد و اهداف خود به ۴میلیون ۳۰۰ هزار مترمربع فضای فیزیکی نیاز دارد

دستگاه قضا برای پیشبرد عملکرد و اهداف خود به ۴میلیون ۳۰۰ هزار مترمربع فضای فیزیکی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ، دکتر ابراهیم شاهرخیان معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه در نشست با اعضاء شورای قضایی استان با اشاره به ورودی روزافزون پرونده به مراکز قضایی اظهار کرد: سیل مراجعات به دادگستری ها قابل مقایسه با هیچ دستگاهی نیست و علیرغم آنکه آمار وارده های ما هر ساله ۵ تا ۷ درصد افزایش می یابد اما برخورداری قوه قضائیه از فضای فیزیکی مناسب، پیشرفت بسیار ناچیزی دارد.

وی افزود: برآورد انجام شده برای این امر اختصاص ۴میلیون ۳۰۰ هزار متر مربع زمین و فضای اداری است که در حال حاضر ما کمتر از ۵۰ درصد آن را در اختیاری داریم و مضافاً بر آنکه بسیاری از ساختمانهای در حال استفاده نیز تا حد زیادی فرسوده شده اند.

دکتر شاهرخیان با بیان اینکه در جامعه بازخورد هرگونه تغییر و یا اتفاقی خودش را در دستگاه قضایی نشان می دهد تصریح کرد: مظلومیت قوه قضائیه در برخورداری قضات و کارکنان این نهاد از مزایا و امکانات رفاهی کاملاً مشهود است و لذا ما تلاش داریم تا از طریق تعامل و رایزنی با دولت و مجلس شورای اسلامی این مشکلات تا حد امکان مرتفع کنیم.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه در بخش از سخنان خود از ارائه لایحه افزایش بودجه قوه قضائیه به مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: در صورت تصویب این طرح گشایش مطلوبی در نظام مالی قوه به وجود می آید و بسیاری از مشکلات بودجه ای در دادگستریها و سازمانهای تابعه قوه قضائیه مرتفع خواهد شد.

وجود۱۶۷پست بلاتصدی در دادگستری استان

پیش از بیانات دکتر شاهرخیان محمد رزم رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گزارشی از عملکرد دادگستری استان را ارائه و طی سخنانی اظهار کرد: در دادگستری استان چهارمحال و بختیاری ۳۷۴ پست مصوب قضایی وجود دارد که تعداد ۱۶۷ پست آن بلاتصدی است. وی افزود: همچنین در بخش اداری نیز از مجموع ۱۴۰۴ پست مصوب، تعداد ۵۵۲ پست خالی وجود دارد و این امور مشکلات فشار کاری سنگینی را به قضات و کارمندان تحمیل می کنند.

ورود بیش از ۱۴۰ هزار پرونده به محاکم استان

رزم در ادامه به بیان بخشی از عملکرد شش ماهه دادگستری استان پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه تعداد ۱۴۰هزار و ۶۰ فقره پرونده به محاکم استان وارد شده که با احتساب ۴۸ هزار و ۹۷۴ پرونده مانده از سال قبل تعداد ۱۴۰هزار و ۹۸ پرونده با همت و تلاش شبانه روزی کادر اداری و قضایی دادگستری مختومه شده است. وی افزود: در حال حاضر موجودی پرونده در دادگستری ۴۸هزار و ۹۴۰ پرونده می باشد.

افزایش ۹۳ درصدی ابلاغ الکترونیکی دراستان

رئیس شورای قضایی استان افزایش سطح ابلاغ الکترویک به ۹۳ درصد و تقلیل مدت زمان رسیدگی از ۹۰ روز به ۸۵ روز از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان برشمرد.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در بخشی از سخنان خود به وضعیت ساختمانها و فضاهای اداری دادگستری استان اشاره و بیان داشت: دستگاه قضایی در سطح شهرستانها و بخشهای استان دارای ۱۷ ساختمان می باشدکه با توجه به وسعت حجم کار و ازدیاد مراجعان این ساختمانها جوابگوی کارکنان دستگاه و مردم نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در استان تنها ۲ ساختمان مستقل برای دادسراها موجود است.

خانه های سازمانی جوابگوی نیاز پرسنل دادگستری نیست
رزم همچنین گفت: در استان چهارمحال و بختیاری برای مجموعه هزار و دویست نفری کارمندان و قضات، فقط یکصد منزل سازمانی وجود دارد که به هیچ عنوان جوابگوی نیاز پرسنل دستگاه نیست.

وضعیت دادگستری استان به لحاظ برخورداری از امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی بسیار نامطلوب است
رئیس کل دادگستری ابراز داشت: وضعیت دادگستری استان به لحاظ برخورداری از امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی بسیار نامطلوب است و ما از معاونت محترم مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه خواهشمندیم در تخصیص بودجه و اعتبارات توجه خاصی را به این استان مبذول دارند.

گفتنی است معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری در سفر به استان چهارمحال و بختیاری از پروژه در حال احداث مجتمع قضایی شهرستان بروجن، پروژه سالن ورزشی دادگستری و ساختمان در حال تعمیر دادگاههای تجدیدنظر استان بازدید کرد.

همچنین ایشان با قضات و کارکنان اداری دادگستری شهرستان شهرکرد دیدار و به سوالات و درخواستهای آنها پاسخ گفت.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا